NEWSLETTER 22: Retrospectiva anului 2019

Categorie PARINTI|Problemele copilului
|

La final de an calendaristic, am pregătit o analiză a sesiunilor de consiliere pe care le-am înregistrat de-a lungul anului 2019. Așadar, în perioada 01 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2019, prin serviciul de tip helpline Telefonul Copilului 116 111 a fost înregistrat un număr de 284 sesiuni de consiliere.

Apelanții care au contactat linia 116 111 au fost informați cu privire la serviciile pe care le pot solicita în cadrul proiectului „Măsuri integrate de îmbunătățire a accesului la educație al copiilor din școli defavorizate”:

  • activități remediale din timpul anului școlar și din vacanță;
  • pachete de igienă;
  • pachete suplimente alimentare, multivitamine si minerale;
  • servicii de sănătate: controale pediatrice și stomatologice;
  • atelierele campaniei „Să ne hrănim sănătos”.

De asemenea, de-a lungul timpului grupul țintă al proiectului a participat la diverse activități.

(foto: Festivalul Dovlecilor – Adea)

(foto: distribuirea pachetelor de igiena – Fr. Neuman)

Informarea apelanţilor din GT al proiectului POCU/74/6/18/106615 Măsuri integrate de îmbunătățire a accesului la educație al copiilor din școli defavorizate:

Din totalul apelurilor, în 75% din situații au fost solicitate informații cu privire la desfășurarea proiectului (serviciile de care pot beneficia prin intermediul liniei de tip helpline 116 111, controale pediatrice/stomatologice, pachete de igienă, activități remediale – inclusiv cele desfășurate în perioada vacanței, cele 4 ateliere ale campaniei “Să ne hrănim sănătos”, pachete suplimente alimentare, multivitamine si minerale).

De asemenea, apelanţii au solicitat informaţii cu privire la criteriile de includere în GT al proiectului.

Testimonial

“Bună ziua, am participat la controlul medical pediatric și totul a fost bine, am primit și pachetele de igienă.  Voiam să vă spun faptul că eu obișnuiesc să mă spăl pe mâini de fiecare dată când vin de afară, iar pe dinți de 2 ori pe zi, pentru că așa m-au învățat părinții mei.”

 

(Baiat, 8 ani. Caz preluat prin intermediul Serviciului de tip Helpline 116 111. Caz editat în vederea păstrării confidențialității)

 

Consilierea psihologică a beneficiarilor din GT al proiectului POCU/74/6/18/106615 Măsuri integrate de îmbunătățire a accesului la educație al copiilor din școli defavorizate:

 În 87,3 % din totalul sesiunilor de consiliere a fost prezentă nevoia de consiliere psihologică și a vizat aspecte precum:

  • evaluarea, asistarea psihologică şi îndrumarea minorilor proveniţi din medii sociale defavorizate – ex: familii monoparentale, sau care se confruntă cu probleme de natură economică (absența unui loc de muncă);
  • educație pentru un stil de viață sănătos, acordarea sprijinului în vederea înțelegerii și gestionării propriilor emoții specifice perioadei de viață în care se află – (pre)adolescență;
  • informare și îndrumare cu privire la tehnicile de gestionare a abuzului de tip bullying, prin utilizarea unei comunicări autentice atât în cadrul familiei, cât și la școală, în relație cu cadrele didactice, sau grupul de elevi;
  • integrarea în colectivul clasei de elevi;
  • probleme de natură sentimentală;
  • gestionarea relației elev-cadru didactic;
  • discriminare în mediul școlar, pe diverse criterii;
  • îndrumare în vederea gestionării dificultăţilor de învăţare etc.

 

În continuare vă recomandăm un articol ce are ca temă influenţa grupului asupra comportamentului şi deciziilor adultului în formare:

Presiunea grupului in perioada adolescentei

Testimonial

Bună ziua, sunt mama unui elev în clasa a VI-a. De curând am aflat faptul că fiul meu este supus abuzului de tip bullying şi nu ştiu cum să procedez. Am înţeles faptul că s-a modificat legislaţia, îmi puteţi furniza informaţii în acest sens?

 

(Mama unui baiat in varsta de 12 ani. Caz preluat prin intermediul Serviciului de tip Helpline 116 111. Caz editat in vederea pastrarii confidentialitatii)

Problemele educaționale au fost semnalate în 40,5% din sesiunile de consiliere oferite prin intermediul Serviciului de tip helpline 116 111 și au făcut referire la aspecte precum: prevenire abandon școlar (28,2%), relaţia profesor-elev (8,3%) etc.

 

Dacă tot suntem la capitolul educaţie, vă propunem să parcurgeţi îndrumările noastre pentru părinţii care au decis să predea una dintre cele mai complexe şi necesare lecţii în familie: educaţia sexuală.

Rolul și importanta educaţiei sexuale

Consilierea juridică a beneficiarilor din GT al proiectului POCU/74/6/18/106615 Măsuri integrate de îmbunătățire a accesului la educație al copiilor din școli defavorizate:

Consilierea juridică a apelanţilor a constat în informarea şi îndrumarea acestora conform legislaţiei în vigoare:

  • Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată;
  • Legea Educaţiei nr.1/2011, cu modificările şi completările ulterioare referitoare la gestionarea abuzului de tip bullying (ex: la articolul 7, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (11), cu următorul cuprins: „(11) În unităţile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale sunt interzise comportamentele care constau în violenţă psihologică – bullying.”);
  • Legea nr. 25/2012 privind prevenirea şi combaterea violenţei în familie.

 

Contact:

Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice:

  • la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom, 7 zile din 7, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00, sâmbătă și duminică 10.00 – 14.00.

Ne bucurăm că putem să fim la celălalt capăt al firului pentru că fiecare copil merită și are dreptul să primească ajutor oricând are nevoie!

  • pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro