Află cum funcționează Telefonul Copilului, 116111!

116111
|

116 111 este singura linie telefonică de asistență, la nivel național, dedicată copiilor şi adolescenților din România. 116 111 este un serviciu gratuit, valabil din rețelele fixe/mobile Orange, Telekom, Vodafone, fără prefix. La 116 111 găseşti oricând sprijin, în deplină confidențialitate. Ne poți contacta de luni până vineri, între orele 10.00-20.00, iar consultanți pregătiți sunt gata să îți ofere sprijin, asistență şi îndrumare. Vei avea şansa să discuți cu o persoană căreia îi pasă de problemele tale. Dacă te îngrijorează ceva sau crezi că eşti în pericol, ne poți suna. Te vom asculta şi te vom ajuta!

Situatiile pentru care ne poti contacta:

  • Abuzul asupra unui copil (fizic, sexual, emotional, bullying, cyberbullying, exploatare prin muncă si orice alta forma de abuz)
  • Drepturile copilului cu nevoi speciale
  • Consiliere psihologica
  • Orice altă problemă în care este implicat un copil

Primul pas

In momentul în care ne semnalezi un caz de abuz asupra unui alt copil, trebuie să ştii că serviciile sociale sunt obligate să investigheze situatia aşa cum a fost ea relatată Telefonului Copilului.

Toate cazurile de abuz preluate de Telefonul Copilului sunt transmise de urgentă în atentia serviciilor sociale din judetul/sectorul de domiciliu şi/sau altor institutii (Inspectorat Școlar, Politie etc.), după caz.

NU esti obligat să ne oferi informatii despre identitatea ta! Apelul poate rămâne anonim!

Serviciile sociale fie vor merge în familia copilului, fie vor contacta asistentul social din localitatea de domiciliu şi vor efectua o anchetă socială. De asemenea, vor contacta persoanele care sunt apropiate copilului sau care îi cunosc situatia: profesori, medici, vecini, rude, etc. Dacă este cazul, este cerut sprijinul politiei, în situatia în care copilul se află în pericol alături de familia sa.

Copilul aflat în situație de risc

Dacă se constată că acel copil sau mai multi copii sunt în situatie de risc şi se confirmă abuzul, se consiliază familia şi se încearcă solutionarea problemelor astfel încât copilul să fie în sigurantă. Opinia copilului în cauză este ascultată. Atunci cand viata sau sănătatea copilului este în pericol, serviciile sociale pot lua o măsură de protectie specială şi copilul/copiii să fie separat/separati temporar de familie.

Poti oricând să ne contactezi din nou pentru a ne comunica ce s-a întâmplat ulterior şi dacă cel sau cei pentru care ai sunat mai sunt în pericol.

Urmarirea cazului

In cazul în care copilul nu este în pericol, conform investigatiilor făcute de serviciile sociale, cazul este monitorizat o perioadă, pentru a se înlătura orice risc apoi este închis.

Dacă însă părintii sau reprezentantii legali ai copilului au fost consiliati în vederea rezolvării situatiei lor, iar copilul nu a fost separat de familia sa, cazul se urmăreşte până în momentul în care s-au redus sau au încetat factorii de risc sau familia este capabilă să răspundă nevoilor copilului. Și Telefonul Copilului se va interesa de situatia cazului semnalat! Astfel vom şti că acei copii sunt în sigurantă.