Autor: Buruian Laura, logoped
Cui se adresează: elevi, cadre didactice
Dislexia reprezintă dificultatea de a citi, este un deficit de un anume grad în recunoașterea și înțelegerea textelor scrise, tipărite sau de mână. Totodată, prezintă o lecturare lentă, greoaie, cu poticniri și chiar blocaje în citire.
Principala dificultate este în sfera inteligenței vizual-spațiale. În momentul în care un copil învață să citească, el învață să decodifice sunetele ce formează un cuvânt – foneme. Pe măsură ce copilul învață să recunoască cuvintele, citirea devine un proces automat. Însă, copiii cu dislexie întâmpină dificultăți în decodificarea fonemelor și au dificultăți de citire și scriere.
Materialul de față se vrea a veni în sprijinul atât al elevului dislexic, cât și pentru cadrul didactic care se confruntă cu un număr tot mai mare de copii cu o astfel de tulburare.
Materialul prezintă mai multe exerciții utile dar și plăcute, pornindu-se de la citirea unor silabe, apoi cuvinte mono-, bi- și trisilabice, despărțire în silabe și până la analiza și alcătuirea unor propoziții.
Contact:
Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:
- la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
- pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.