Logoped: Buruian Laura
Cui se adresează: preşcolari şi şcolari mici
Descriere:
Povestea terapeutică este un instrument frecvent utilizat în consilierea psihologică și terapia logopedică a copiilor. Este o nuanțare care prezintă problemele cu care se confruntă anumite personaje și modul în care acestea au reușit să le resolve.
Povestea personajului din poveste este asemănătoare cu cele ale multor copii cu dislalie. Pe măsură ce copilul ascultă povestea, el este capabil să se identificecu eroul acțiunii, să observe că și alții au întâmpinat aceleași dificultăți ca si el și să învețe cum să-și resolve problemele care-l preocupă, fără a se simți rușinat sau inconfortabil.
Această poveste este recomandată atât pentru preșcolari cât și pentru școlarii mici cu tulburări de pronunție ( dislalie), stimă de sine scăzută ca urmare a dificultăților de comunicare. Prin lecturarea ei de către un părinte ori cadru didactic se urmărește:
– Dezvoltarea încrederii în forțele proprii;
– Stimularea dorinței de schimbare prin acceptarea unui sprijin exterior;
– Îmbunătățirea capacității de pronunție.
Întelegerea mesajului poveştii:
– De ce crezi că pe pisoiul din poveste îl cheamă Peticel?
– Dar de ce nu se juca Peticel cu celelalte pisicuţe și de ce nu saluta el politicos? Care era secretul lui Peticel?
– Cine l-a învăţat pe Peticel să-şi controleze limbuța?
– Cum l-a învăţat privighetoarea să-şi controleze limbuţa?
– Cum s-a simţit el când a învătat să vorbească frumos?
– Ţi-ar plăcea şi tie să faci exerciții pentru limbuță ca să poți vorbi şi tu la fel de frumos ca Peticel?
Bibliografie: Laura Hărdălău, Loredana Bejan; Vorbești prin povești, Ed. Treira, Oradea, 2011
Limbuța neascultătoare a lui Peticel
Contact:
Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:
- la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
- pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.