TOMIŢĂ, CĂŢELUL CARE NU ŞTIA SĂ LATRE CORECT

Activitati cu beneficiarii|Esti copil / adolescent
|

Autor: logoped Buruian Laura Mariana

Cui se adresează: preșcolari, școlari mici

Descriere:

Povestea terapeutică este un instrument fregvent utilizat în consilierea psihologică și terapia logopedică a copiilor. Este o nuanțare care prezintă problemele cu care se confruntă anumite personaje și modul în care acestea au reușit să le resolve.

Povestea personajului din poveste este asemănătoare cu cele ale multor copii cu dislalie. Pe măsură ce copilul ascultă povestea, el este capabil să se identificecu eroul acțiunii, să observe că și alții au întâmpinat aceleași dificultăți ca si el și să învețe cum să-și resolve problemele care-l preocupă, fără a se simți rușinat sau inconfortabil.

Această poveste este recomandată atât pentru preșcolari cât și pentru școlarii mici cu tulburare de pronunţie (dislalie), timiditate excesivă ca urmare a dificultăţilor de comunicare. Prin lecturarea ei de către un părinte ori cadru didactic se urmărește:

–          Dezvoltarea încrederii în forțele proprii;

–          Realizarea comunicării prin creşterea încrederii în sine;

–          Învăţarea unor abilități de relaţionare socială .

Înţelegerea mesajului poveştii :

–          De ce se temea Tomiţă să vorbească cu căţei?

–          Era diferit Tomiţă de ceilalli căţei doar pentru că nu ştia să latre corect?

–          Ce i-a spus doamna căţeluşă lui Tomiţă despre ceilalți căţei?

–          Ce l-a învăţat doamna căţeluşă pe Tomiţă să facă pentru a se împrieteni cu căţeii?

–          Cum s-a simţit Tomiţă când a aflat că poate să-şi învingă teama de a vorbi cu căţeii?

–          Crezi că ai putea să-ţi învingi şi tu teama de a vorbi la fel ca Tomiţă? Cum crezi că ar trebui să procedezi?

Tomiță cățelul care nu știa să latre corect

Bibliografie: Laura Hărdălău, Loredana Bejan; Vorbești prin povești, Ed. Treira, Oradea, 2011

Contact:

Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:

  • la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
  • pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.