Reţeaua globală de servicii „telefonul copilului” sărbătoreşte astăzi, 17 mai 2012, pentru al şaselea an consecutiv Ziua Internaţionala a Telefonului Copilului.Serviciile „telefonul copilului” din întreaga lume atrag atenţia asuprarolului crucial al acestora în domeniul protecţiei drepturilor copilului. Ziua Internaţională a Telefonului Copilului este guvernată înacest an de tema „rolul serviciilor telefonul copilului şi al noilor tehnologii de comunicare în protejarea fetelor – victime ale abuzului şiviolenţei”.
Anul trecut, copiii au accesat serviciile oferite de „telefonul copilului” în întreaga lume de mai mult de 28 de milioane de ori,conform datelor centralizate de Child Helpline International, organizaţia internaţională care reuneşte toate serviciile telefonul copilului, în care România este reprezentată de Asociaţia Telefonul Copilului, care gestionează numărul 116 111.
La nivel global, peste 55% dintre apelurile preluate la telefonul copilului au venit din partea fetelor.Unul din cinci cazuri a fost identificat drept abuz sau violenţă asupracopilului, iar mai mult de şase din zece cazuri au avut drept victime fete. Anul trecut, cele mai multe cazuri de victime – fete au fost înregistrate în Orientul Mijlociu şi Africa de Nord, unde opt din zece cazuri se referă la abuz şi violenţă asupra fetelor.
“Ne dorim caîncepând de astăzi toţi copiii lumii să se regăsească în această mare familie “TELEFONUL COPILULUI” prin intermediul website-ului www.116111.eu, pe care astăzi îl lansăm alături de Child Helpline International. Promovăm cu mândrie prin intermediul website-ul www.116111.eunu numai organizaţia noastră, ci şi drapelul ţării noastre, precum şi incontestabila capodoperă “Coloana Infinitului” a celui mai mare sculptor modernist, Constantin Brancuşi”, a declarat Cătălina Florea, Director Executiv, Asociaţia Telefonul Copilului / Deputy Regional Representative Europe Child Helpline International
Website-ului www.116111.eureuneste toate organizaţiile Europene care furnizează serviciul 116 111pentru protecţia şi promovarea drepturilor copilului şi ale familiei.
În anul 2011, abuzul emoţional a fost cea mai întâlnită formă de abuz asupra copilului raportată pentru cazuri în care au fost implicate fete în Europa, Statele Unite ale Americii şi în Caraibe – un procentaj de 66% se referă la fete, iar un procentaj de 34% se referă la băieţi. În Africa, abuzul sexual a fost cea mai întâlnită formă de abuz, iar în Orientul Mijlociu, Africa de Nord şi în regiunea Asia Pacific, abuzul fizic a fost cea mai întâlnită formă de abuz.
În România, din totalul copiilor care au contactat telefonul copilului şi au fost implicaţi în cazuri de abuz, un procentaj de 60,22% au fost fete, iar 39,78% au fost băieţi. În anul 2011, Asociaţia Telefonul Copilului a răspuns la 116 111 unui număr de 168.159 apeluri. Principalele motive pentru care copiii apelează serviciul care le este dedicat, sunt nevoiade comunicare, abuz emoţional, relaţia părinte-copil, neînţelegeri în familie, probleme sentimentale, singurătate, tristeţe, molestare fizică,neglijare, probleme educaţionale, exploatare prin muncă, abuz sexual.
“Există o nevoie presantă pentru siguranţă, confidenţialitate şi canale accesibile pentru copiii care caută ajutor şi îndrumare.” ~ Marta SantosPais, Reprezentantul Special al Naţiunilor Unite (ONU) pentru probleme de violenţă împotriva Copiilor.
Ziua Internaţională a TelefonuluiCopilului coincide cu Ziua Internaţionala a Telecomunicaţiilor, un eveniment anual coordonat de Uniunea Internaţională a Telecomunicaţiilor, iar în strânsă legatură cu aceasta, reţeaua Child Helpline International şi-a propus să ajungă la cât mai mulţi copii. Serviciile „telefonul copilului” reprezintă de cele mai multe ori primulcontact al unui copil cu orice serviciu de protecţie a copilului, poarta către o lume a sprijinului şi a ajutorului de care copii şi tineri din întreaga lume au nevoie.
116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.
Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de 10 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 aprilie 2012, un număr total de 1.756.777 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 37.437 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0724 310 636, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro.
Child Helpline International
Child Helpline International numără 155 de organizaţii membre din întreaga lume şi activează astfel în 133 de ţări pentru a oferi sprijin şi suportcopiilor care au nevoie de protecţie. Child Helpline International utilizează tehnologii de comunicare şi informaţionale în măsură să le permită şi copiilor marginalizaţi să obţină ajutor.
info@childhelplineinternational.org