Anul trecut, copiii au accesat serviciile oferite de „telefonul copilului” in intreaga lume de mai mult de 14 milioane de ori!
Astazi, 17 mai, sarbatorim Ziua Internationala a Telefonului Copilului.Serviciile „telefonul copilului” din intreaga lume atrag atentia asuprarolului crucial al serviciilor „telefonul copilului” in domeniul protectiei drepturilor copilului.
Ziua Internationala a Telefonului Copilului coincide cu Ziua Internationala a Telecomunicatiilor, un eveniment anual coordonat de Uniunea Internationala a Telecomunicatiilor, a carui tema este „O lume mai buna in comunitatile rurale cu ajutorul tehnologiilor de comunicare”,iar in stransa legatura cu aceasta, reteaua Child Helpline International si-a propus sa ajunga la cat mai multi copii prin intermediul acestora.
Traim intr-o lume in continua schimbare, iar tehnologiile de informare devin tot mai mult pentru copii principalele mijloace de comunicare. Serviciile „telefonul copilului” isi adapteaza constant metodele si incorporeaza noi surse de comunicare,pentru a se asigura ca toti copiii, oriunde s-ar afla, pot obtine ajutor atunci cand au nevoie.
Serviciile „telefonul copilului” reprezinta de cele mai multe ori primul contact al unui copilcu orice serviciu de protectie a copilului, poarta catre o lume a sprijinului si a ajutorului de care copii si tineri din intreaga lume aunevoie.
“Exista o nevoie presanta pentru siguranta, confidentialitate si canale accesibile pentru copiii care cauta ajutor si indrumare.” ~ Marta Santos Pais, Reprezentantul Special al Natiunilor Unite (ONU) pentru probleme de violenta impotriva Copiilor
În anul 2010, Asociaţia Telefonul Copilului a răspuns la 116 111 unui număr de 44.671 de apeluri. Principalele motive pentru care copiii apelează serviciul care le este dedicat, 116 111, sunt următoarele: nevoia de comunicare, relaţia părinte-copil, neînţelegeri în familie, probleme sentimentale, singurătate, tristeţe, abuz emoţional, molestare fizică, neglijare, probleme educaţionale, exploatare prin muncă.