Analiza fenomenului bullying pe baza datelor înregistrate la 116 111, respectiv a datelor inregistrate de serviciile Telefonul Copilului la nivel international

Arhiva comunicate
|

Proiectul ,,Bullying – de la hărțuirea verbală la hărțuirea fizică în rândul copiilor”aduce la cunoştinţa publicului larg şi o serie de statistici obţinute în urma apelurilor înregistrate de Asociaţia Telefonul Copilului, la 116111.

În perioada octombrie 2011 – octombrie 2013, Asociaţia Telefonul Copilului a înregistrat un număr de 2.907 de cazuri de bullying în Romania.Conform informaţiilor existente în baza de date a liniei telefonice gratuite de asistenţă pentru copii 116 111, gestionată la nivel naţionalde Asociaţia Telefonul Copilului, fenomenul bullying este asociat următoarelor forme: bullying fizic în procentaj de 45.72%, bullying verbal în procentaj de 22.86%, bullying emoţional în procentaj de 15.24%, bullying relaţional în procentaj de 14.28% şi bullying onlineîn procentaj de 1.90%.

Printre efectele fenomenului bullying, s-au inregistrat: depresiişi tulburări de comportament în procentaj de 33.15%, excludere şi dificultate în relaţionare în procentaj de 29.78%, gânduri suicidale în procentaj de 15.17%, frică şi anxietate în procentaj de 12.92%, criză deidentitate şi singurătate în procentaj de câte 4.49%.

Cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Muntenia (26.66%), urmată de Oltenia (19.05%), Moldova (17.14%), Transilvania (2.86%), Bucureşti (2.86%), Dobrogea (191%), necunoscut (29.52%). Mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce priveşte cazurile înregistrate la 116 111 este cel rural, în procentaj de 40.01%, urmat de cel urban, în procentajde 32.37%, iar pentru un procentaj de 27.62% a fost solicitată confidenţialitatea.

Victimele fenomenului “bullying” au fost în principal adolescenţi (fete 12 – 17 ani – în procentaj de 28.58%, băieţi12 – 17 ani – în procentaj de 57.14%), dar şi preadolescenţi (fete 8 – 11 ani – în procentaj de 6.67%, băieţi 08 – 11 ani – în procentaj de 7.61%).

Printre agresorii indicaţi de victime s-au numărat: alţi copii în procentaj de 57.14%, adulţi în procentaj de 25% şi cadre didactice în procentaj de 17.86%.

 

La nivel global, în ultimii 2 ani, serviciile telefonul copilului de pretutindeni au înregistrat un număr de 251.640 de cazuri de bullying. Mai mult, 9 din 10 cazuri de bullying au avut loc în şcoală, conform analizei realizată de Child Helpline International, în urma apelurilor efectuate la telefonul copilului la nivel global, în ultimul deceniu.

Child Helpline International a evaluat fenomenul la nivel mondial, în urma datelor inregistrate de serviciile telefonul copilului de pretutindeni, membre ale alianţei internaţionale. În urma datelor colectate în ultimuldeceniu, dintr-un număr de 126 de milioane de apeluri efectuate la serviciile telefonul copilului, aproape 18% (echivalentul a aproximativ 4milioane) dintre acestea se referă la abuz şi violenţă asupra copiluluişi includ următoarele categorii: bullying, abuz emoţional, abuz fizic, abuz sexual şi neglijare. Numai în Europa au fost înregistrate mai mult de 500.000 de apeluri.

Forma de bullying emoţional este mai des intâlnită în randul fetelor, în timp ce forma de bullying fizic este maides intâlnită în rândul băieţilor. Aproximativ 57% dintre apeluri au venit din partea fetelor.

Victimele fenomenului bullying în lume sunt 43% băieţi şi 57% fete, iar în Europa 42% băieţi şi 58% fete.Aproape 63% dintre apelurile înregistrate de serviciile telefonul copilului din Europa menţionează forma de bullying emoţional drept cea mai raspândită, în timp ce în 24% dintre situaţii este vorba despre bullying fizic.

Mai mult de 90% dintre victime în Europa au indicat colegi de şcoală drept agresori şi mai mult de 10% dintre aceste situaţii au inclus prieteni. Numărul cazurilor în care profesorii erau acuzaţi de bullying este 4%. Datele confirmă că fenomenul bullying în Europa este răspândit în proporţie de 94% în şcoli.

Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de 12 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 octombrie 2013, un număr total de 1.933.733 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 44.504 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro