Asociatia Telefonul Copilului marcheaza 12 ani de existenta a liniei telefonice gratuite de asistenta pentru copii si parinti

Arhiva comunicate
|

De-a lungul celor 12 ani de existenţă, asistenţii sociali şi psihologii Asociaţiei Telefonul Copilului au ridicat receptorul liniei telefonice gratuite de asistenţă pentru copii şi părinţi de 1.933.733 de ori.Fie că vorbim despre cazuri care au necesitat intervenţia în regim de urgenţă a autorităţilor, fie că vorbim despre consiliere psihologică şi juridică, nevoia de comunicare a copiilor, apeluri test, pentru toate acestea specialiştii Asociaţiei Telefonul Copilului s-au aflat la celălalt capăt al firului.

Linia telefonică de asistenţă pentru copii şi părinţi, gestionată de Asociaţia Telefonul Copilului a împlinit 12 ani de existenţă. 116 111 este singurul serviciu telefonic gratuit la nivel naţional, care răspunde în deplină confidenţialitate oricărei probleme cu care se confruntă copiii şi adolescenţii din România.

“Linia telefonică gratuită de asistenţă pentru copii şi părinţi a pornit la drum cu proiectul ,a răspuns unor nevoi neaşteptat de mari de informare, consiliere şi îndrumare din partea beneficiarilor, a imbrăcat haina Asociaţiei Telefonul Copilului, iar astăzi 116 111 reprezintă un reper pentru ceea ce înseamnă protecţia drepturilor copilului în România. A fost un parcurs dificil, dar o misiune îndeplinită pentru copiii şi părinţii care au beneficiat de serviciile noastre. Mergem mai departe, însă, pentru ca vocile pe care le ascultăm zi de zi la celălalt capăt al firului să ajungă pe agenda factorilor de decizie, a autorităţilor care au menirea de a face din protecţia drepturilor copilului în România prioritate zero. Mulţumim Organizaţiei Naţiunilor Unite care a găzduit şi susţinut mesajul serviciilor telefonul copilului de pretutindeni către guverne pentru o implicare activă în ceea ce priveşte întărirea sistemelor de protecţie a copilului, un eveniment cu semnificaţie deosebită desfăşurat la data de 20 noiembrie a.c., cu ocazia Zilei Internaţionale a Drepturilor Copilului”, a declarat Cătălina Florea, director executiv Asociaţia Telefonul Copilului / Deputy Regional Reprezentative Europe, Child Helpline International

Împlinireaa 12 ani de existenţă a fost un moment memorabil pentru Asociaţia Telefonul Copilului datorită faptului că, alături de Child Helpline International şi de toate celelalte organizaţii care gestionează serviciul telefonul copilului în lume, am avut şansa de a aduce în atenţia Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU) problemele semnalate de copii la linia de asistenţă dedicată lor. Evenimentul s-a desfăşurat la sediul ONU, la data de 20 noiembrie a.c., cu ocazia Zilei Internaţionalea Drepturilor Copilului, bucurându-se de participarea dnei. Marta Santos Pais – Reprezentant Special al Secretarului General ONU pentru violența împotriva copiilor, dl. Christian Salazar – Director Adjunct Programe UNICEF, Reprezentanţi Permanenţi la ONU, dna. Jeroo Billimoria –Fondator Child Helpline International şi Preşedinte al Consiliului Director, dna. Nenita la Rose – Director Executiv Child Helpline International. Evenimentul s-a desfăşurat sub mesajul: “Can you hear us now? Giving a voice to children and young people”:

http://webtv.un.org/meetings-events/watch/can-you-hear-us-now-giving-a-voice-to-children-and-young-people-universal-childrens-day/2854751027001/

https:/www.facebook.com/media/set/?set=a.10151840277339582.1073741870.158475614581

De-a lungul celor 12 ani de existenţă, statisticile oferite de baza de date a Asociaţiei Telefonul Copilului indică un număr de 44.504 cazuri în care a fost necesară şi intervenţia instituţiilor abilitate. Principalele situaţii sesizate se referă la: abuzasupra copilului în procentaj de 27,09%, consiliere juridică în procentaj de 15,14%, nevoia de sprijin material / financiar în procentajde 15,06%, precum şi solicitări de consiliere psihologică în procentaj de 11,97%.

Numărul  apelurilor copiilor a crescut semnificativîncepând cu anul 2006, când Asociaţia Telefonul Copilului a demarat acţiuni masive de promovare a liniei telefonice gratuite. Până în prezent, asistenţii sociali şi psihologii Asociaţiei Telefonul Copiluluis-au întâlnit cu aproape 100.000 de copii care au fost informaţidespre serviciul dedicat lor şi au primit rechizite personalizate. Principalele motive ale copiilor pentru apelul către 116 111 sunt următoarele: nevoia de comunicare (28,74%), neînțelegerile cu părinții sau relația deficitară copil – părinte (21,31%), relatiile cu colegii / prietenii (18,56%), abuz si violenta (17,42%), consiliere psihologica (9,49%), alte probleme specifice varstei (4,48%). Cazurile de abuz şi violenţă raportate la 116 111 au avut loc cu precădere în familie (57,43%), dar şi în mediul şcolar (37,33%), acesteadin urmă reflectând tot mai mult raspândirea fenomenului bullying în rândul copiilor şi adolescenţilor.

Printre cele mai raspândite forme de abuz asupra copilului raportate la 116 111 se numără: neglijarea (33,38%), abuzul fizic (32,51%), abuzul emoţional (10,55%), abuzul sexual şi traficul de minori (6,37%).Abuzul sexual a înregistrat o creştere semnificativă în ultimii ani în rândul apelurilor către 116 111 – numărul acestui tip de apeluri creşte de la an la an cu aproape 30%.

Lipsa îndeplinirii nevoilor de bază este, de asemenea, unul dintre motivele pentru care copiii şi adolescenţii apelează în număr tot mai mare linia telefonică gratuită dedicată 116 111. Acest tip de apeluri a fost identificat odată cu primele semne ale crizei financiare, crescând de la un an la altul cu aproape 36%.

Problemele de ordin psihologic şi emoţional cu care se confruntă copiii au escaladat de la un an la altul, printre acestea numărându-se: depresia, tulburările de comportament, gândurile suicidale, automutilarea. Dacă în anul 2006 aceste situaţii aproape că nu se regăseau în statistica Asociaţiei, acoperind numai un procentaj de2,23% din numărul cazurilor înregistrate, în anul 2013 am înregistrat un record în ceea ce priveşte consilierea psihologică, respectiv 23,82% din numărul cazurilor.

Referitor la grupele de vârstă ale copiilor care apelează cel mai des la asistenţa şiîndrumarea oferite de consilierii Asociaţiei Telefonul Copilului, acestea sunt: 10-12 ani – 34,36% şi 13-15 ani – 38,24%.

Pedurata celor 12 ani de activitate, statisticile Asociaţiei Telefonul Copilului indică pe primele locuri apeluri primite din judeţe precum Iaşi, Constanţa, Bacău, Vaslui, Galaţi, Teleorman, Bucureşti (Sector 5),Ilfov. Referitor la distribuţia pe regiuni, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Moldova (23,61%), urmată de Muntenia (20,17%), Transilvania (14,34%), Bucureşti (10,22%), Oltenia (9,45%), Dobrogea (7,15%), Banat (5,32%), necunoscut (9,74%).

Mediul cel mai frecvent raportat în ceea ce priveşte cazurile înregistrate la 116 111 este cel rural, în procentaj de 47,54%, urmat de cel urban, în procentaj de 42,51%, iar pentru un procentaj de 9,95% a fost solicitată confidenţialitatea.

De-alungul celor 12 ani de existenţă, am ascultat tot felul de poveşti de viaţă, mai vesele sau mai triste. Astăzi, însă, dorim să adunăm poveştile voastre de la vârsta de 12 ani. Vă invităm să vă spuneţi povestea, dar şi să duceţi mesajul nostru mai departe.

116111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.

Mulţumim tuturor reprezentanţilor mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului. Totodată le mulţumim pentru asigurarea vizibilităţii numărului 116 111 în rândul copiilor şi părinţilor, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de 12 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 octombrie 2013, un număr total de 1.933.733 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 44.504 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numerele de telefon: 021 411 23 44 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro