Campania “Un apel pierdut, o copilarie pierduta”a sustinut singura linie de asistenta pentru copiii aflati in dificultate, Telefonul Copilului – 116 111. Mii de mesaje de sustinere si sms-uri la 876, numeroase gesturi de generozitate din partea persoanelor juridice au venit in sprijinul copiilor fara copilarie.
Prin Campania “Un apel pierdut, o copilarie pierduta”,demarata de Asociatia Telefonul Copilului si Kanal D, desfasurata in lunile noiembrie si decembrie 2011, s-au strans in beneficiul copiilor fara copilarie 89.963 de Euro – suma de 22. 299 de Euro provenind din sms-uri, iar restul din donatii ale persoanelor juridice. Intreaga suma va fi folosita pentru extinderea infrastructurii tehnice, a programului de lucru al serviciului 116 111, precum si pentru suplimentarea numarului de specialisti (psihologi si asistenti sociali) care vor prelua apelurile copiilor, astfel incat tot mai multi micuti aflati in dificultate sa aiba parte de consiliere si de ajutor specializat.
Incepand din 11 noiembrie 2011 si pana la 31 decembrie 2011, 11 vedete ale postului Kanal D au fost ambasadorii copiilor care au nevoie de ajutor, transmitand publicului, prin vocea lor, nevoile celor mici. Astfel, vedete Kanal D au transmis milioanelor de romani care ii urmaresc rugamintea de a se alatura demersului lor pentru a veni in sprijinul serviciului oferit de Asociatia Telefonul Copilului, astfel incat copiiisinguri, respinsi, abandonati, exploatati sau abuzati sa gaseasca ajutor de specialitate apeland la 116 111.
Ziua de 30 noiembrie, in care s-a lansat campania de adunare de fonduri pentru Asociatia Telefonul Copilului prin emisii live din Piata Universitatii si un maraton TV fara precedent, nu a adus numai fonduri prin intermediul numarului SMS 876, ci si 100 de cazuri in care asistenti sociali si psihologi de la Telefonul Copilului au oferit informare, consiliere, consiliere juridica, indrumare, interventie. Este un numar record, cel mai mare numar de cazuri inregistrate in anul 2011, intr-o singura zi, la Telefonul Copilului.
In cele doua luni in care s-a derulat campania (noiembrie – decembrie 2011), prin mediatizarea puternica a serviciului 116 111, Telefonul Copilului a reusit sa scoata din situatiilimita 1.500 de copii. Cazuri de abuz asupra micutilor au fost sesizate, iar asistenti sociali si psihologi s-au ocupat de rezolvarea acestora.
25,81% dintre apeluri, respectiv 31,70% dintre cazurile de abuz asupra copilului inregistrate de Asociatia Telefonul Copilului la 116 111 in anul 2011, au fost preluate in urma campaniei „Un apel pierdut, o copilarie pierduta”. Vorbim asadar despre un numar de 43.408 apeluri, respectiv 1.979 de cazuri de incalcare a drepturilor copilului sesizate la 116 111, rezultate inregistrate in perioada 15 octombrie – 31 decembrie 2011.
AsociatiaTelefonul Copilului si Kanal D multumesc tuturor celor care au inteles necesitatea unui astfel de demers si au contribuit pentru ca viata copiilor din Romania sa devina mai buna! Multumim Mega Image si multumimtuturor partenerilor mass-media, pentru asigurarea constanta a vizibilitatii numarului 116 111 in randul copiilor si parintilor, ceea ce a facilitat tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilorcopilului.
“Va multumim ca ne-ati fost alaturi in toata aceasta perioada in care s-a derulat Campania „Un apel pierdut, o copilarie pierduta”, un demers foarte important , menit sa vina in ajutorul unor copii care au nevoie de intelegere, de indrumare, de cineva care sa ii asculte sau sa ii salveze din situatii limita. Suma obtinuta in doua luni de campanie, aproape 90.000 de Euro, este o dovadaclara ca oamenilor chiar le pasa, ca nu sunt indiferenti! Orice gest, oricat de mic, a contat enorm pentru acesti copii aflati in situatii dificile”, a declarat Virgil Iantu, ambasador al campaniei “Un apel pierdut, o copilarie pierduta”.
“Anul 2012 a inceput cu un zambet de copil, unul dintre sutele de copii care au fost ascultati la Telefonul Copilului atunci cand au avut nevoie. Iti multumesc tie, celui care a inteles apelul nostru, pentru ca esti Om si prin gestul tauai demonstrat ca principala putere pe care o primim in viata este aceeade a face bine celor de langa noi”, a declarat Raluca Moianu, ambasadoral campaniei “Un apel pierdut, o copilarie pierduta”.
“Intr-o perioada tot mai mult incarcata de saracie si de abuzuri asupra copiilor, Asociatia Telefonul Copilului se va afla la capatul celalalt al firului liniei de asistenta pentru copii, 116 111, printr-un numar mai mare de asistenti sociali si psihologi, in urma rezultatelor campaniei „Un apel pierdut, o copilarie pierduta!”. Multumim postului TVKanal D, care a devenit aliatul copiilor fara copilarie, intr-un demersfara precedent, alaturi de organizatia noastra, venind astfel in sprijinul Asociatiei Telefonul Copilului al carei scop este a acela de araspunde tuturor copiilor pe care nu ii asculta nimeni”, a declarat Catalina Florea, Director Executiv al Asociatiei Telefonul Copilului.