În ultimul deceniu, serviciile „telefonul copilului” din întreaga lume au înregistrat mai mult de 126 de milioane de apeluri

Arhiva comunicate
|

Child Helpline International – reţeaua globală de servicii „telefonul copilului” sărbătoreşte astăzi, 17 mai 2013, pentru al şaptelea an consecutiv Ziua Internaţionala a Telefonului Copilului. Child Helpline International este alianţa internaţională care reuneşte 173 de organizaţii membre din 142 de state din întreaga lume, alianţă în care România este reprezentată de Asociaţia Telefonul Copilului.

„La data de 17 mai, în întreaga lume, sărbătorim realizările remarcabile şi dăruirea tuturor serviciilor telefonul copilului – membre ale alianţei Child Helpline International. Ascultând vocea copiilor, avem speranţa căvom hrăni şi vom susţine o generaţie responsabilă, puternică şi informată despre drepturile ei”, a declarat Nenita La Rose, Director Executiv – Child Helpline International

În ultimul deceniu, serviciile „telefonul copilului” de pretutindeni au înregistrat mai multde 126 de milioane de apeluri, respectiv 450 de apeluri din partea copiilor si tinerilor în medie pe zi. Cele mai frecvente situaţii în care copiii apelează serviciul care le este dedicat ramân: abuzul şi violenţa, relaţionarea cu colegii / prietenii, relaţionarea cu părinţii,probleme psiho-sociale. Cea mai des întâlnită grupă de varstă a copiilor care apelează „telefonul copilului” este 13 – 15 ani. De asemenea, fetele continuă să contacteze într-un număr mai mare linia telefonică gratuită spre deosebire de băieţi.

“Până în anul 2001 serviciul telefonul copilului nu a existat în România. Astăzi, însă aproape că nu mai face faţă unui număr atât de mare de apeluri din partea copiilor şi adolescenţilor: fie ca vorbim despre nevoia de comunicare, relaţionarea cu părinţii, abuzul emoţional, abuzul fizic, neglijarea, încălcarea dreptului la educaţie, exploatarea prin muncă, abuzul sexual, automutilare si tentative de suicid în principal în situaţii în care părinţii sunt plecaţi în străinătate, solicitări de informaţii referitoare la prestaţiile sociale de care pot beneficia familiile lor pentru îmbunătăţirea traiului zilnic. Asistenţii sociali şi psihologii Asociaţiei Telefonul Copilului, care se află la capătul celălalt al firului, se întâlnesc aşadar zi de zi cu o realitate crudă, dar au şi satisfacţia a zeci de mii de cazuri de încălcare a drepturilorcopilului, care şi-au găsit rezolvarea printr-un simplu apel la numărulde telefon gratuit. Numai anul trecut Asociaţia Telefonul Copilului a răspuns la 116 111 unui număr de 138.104 apeluri, iar un procentaj de 74,35% este reprezentat de apeluri din partea copiilor”, a declarat Cătălina Florea, Director Executiv, Asociaţia Telefonul Copilului; Deputy Regional Representative Europe – Child Helpline International

Ziua Internaţională a Telefonului Copilului a devenit an de an o ocazie importantă pentru serviciile „telefonul copilului” din întreaga lume pentru a evidenţia rolul fundamental pe care îl au în promovarea şi protecţia drepturilor copilului. Ziua Internaţională a Telefonului Copilului este guvernată în acest an de tema „încurajarea şi responsabilizarea copiilor şi tinerilor”.

Serviciile „telefonul copilului” oferă copiilor şi tinerilor posibilitatea de a comunica în deplină confidenţialitate şi îi ajută să depăşească problemele cu care se confruntă, încurajându-i totodată să preia controlul asupra propriilor destine. Serviciile „telefonul copilului” ascultă, oferă consiliere specializată şi îndrumă copiii către servicii de asistenţă socială relevante pentru acele situaţii care impun intervenţie în regim de urgenţă. Numarul apelurilor către serviciile „telefonul copilului” continuă să crească. Acest lucru demonstrează faptul că linia telefonicăde asistenţă gratuită reprezintă un instrument de sprijin vital într-o lume în schimbare.

Nu în ultimul rând, serviciile „telefonul copilului” atrag atenţia permanent asupra problemelor la zi cu care se confruntă copiii, prin intermediul campaniilor de educare şi conştientizare desfăşurate.

Mulţumim tuturor reprezentanţilor mass media pentru toate materialele dedicate constant programului Telefonul Copilului, totodată le mulţumim pentru asigurarea vizibilităţii numărului 116 111 în rândul copiilor şi părinţilor, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilorcopilului.

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote.

Asociaţia Telefonul Copilului
Cuo experienţă de 11 ani si jumatate în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 30 aprilie 2013, un număr total de 1.876.510 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 41.958 de cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Romtelecom şi Cosmote. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numerelede telefon: 021 411 23 44 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro

Child Helpline International
ChildHelpline International numără 173 de organizaţii membre din întreaga lume şi activează astfel în 142 de ţări pentru a oferi sprijin şi suportcopiilor care au nevoie de protecţie. Child Helpline International utilizează tehnologii de comunicare şi informaţionale în măsură să le permită şi copiilor marginalizaţi să obţină ajutor.

Home