Incepand cu data de 01 martie 2011, TELEFONUL COPILULUI 116 111 te asculta din zori pana-n miez de noapte

Arhiva comunicate
|

Asociaţia Telefonul Copilului prelungeşte, din 1 martie, programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului 116 111, până la miezul nopţii.Decizia de prelungire a programului a fost luată pentru a putea răspunde numărului tot mai mare de apeluri. Astfel, începând cu data de 01 martie 2011, programul de lucru al serviciului telefonul copilului 116 111, se va derula în intervalul 08.00 – 00.00, iar numărul de specialişti, de la celălat capăt al firului, se suplimentează cu 7 noi asistenţi sociali şi psihologi.

Iniţiativa se desfăşoară sub sloganul “Telefonul Copilului 116 111 te ascultă din zori până-n miez de noapte” şi este finanţată din fondurile puse la dispoziţie de VELUX Foundation, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation şi din fondurile adunate în urma maratonului radio PIERDUT, organizat anul trecut de Europa FM în beneficiul Asociaţiei Telefonul Copilului.

“Într-un context naţional influenţat tot mai acut de criza financiară, este foarte important ca tot mai mulţi copii şi părinţi aflaţi în nevoie să ştie că nu sunt singuri. Extinderea programului de lucru, până la miezulnopţii, al singurei linii de asistenţă gratuită la nivel naţional adresată copiilor şi părinţilor, 116 111, este o dovadă în plus că ne pasă. Noul program de lucru şi suplimentarea numărului specialiştilor care se află la celălalt capăt al firului, va oferi posibilitatea Asociaţiei Telefonul Copilului de a trata mai multe cazuri de încălcare adrepturilor copilului. Dorim să mulţumim VELUX Foundation, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation şi Europa FM, pentru că au făcut posibilă implementarea acestui demers,” dna. Cătălina Florea, Director Executiv, Asociaţia Telefonul Copilului.

La finalul anului 2009 Asociaţia Telefonul Copilului a numărat 6.384 de copii care au beneficiat de serviciile organizaţiei, pentru ca, la finalul anului 2010, să numere 14.222 de copii către care activităţile noastre s-au îndreptat, aşadar o creştere de 122,7% faţă de anul 2009.

În ceea ce priveşte apelurile înregistrate la 116 111, anul 2010 a adus o creştere de 31,39% faţă de anul 2009, respectiv 44.671 de apeluri. Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 în anul 2010 sunt următoarele: consiliere psihologică (55,58%), abuz (24,65%), probleme educaţionale (5,93%).

Cazurile de abuz asupra copilului sesizate la 116 111 în anul 2010 au înregistrat o creştere de 64,49%, faţă de anul 2009, respectiv 1.362 de cazuri. Forma de abuz cel mai des întâlnită este neglijarea, în procent de 40,02%, urmată de molestarea fizică în creştere cu 9,04% faţă de anul 2009, respectiv 34,88%. Celelalte forme de abuz înregistrate sunt: abuz emoţional, exploatarea copilului prin muncă, cerşetorie, privare de libertate, abuz instituţional, abuz sexual, trafic. Cele mai multe cazuri de abuz au avut loc în familie (79,66%).

Mediul cel mai frecvent raportat înceea ce priveşte cazurile înregistrate la 116 111 este cel rural, în procent de 45,67%, urmat de cel urban, în procent de 27,79%, iar pentru un procent de 26,54% a fost solicitată confidenţialitatea.

Cele mai multe cazuri au fost înregistrate din regiunea Moldova (25,58%), urmată de Muntenia (23,36%), Transilvania (13,92%), Bucureşti (13,55%), Oltenia (9,28%), Dobrogea (6,36%), Banat (4,27%), necunoscut (3,68%).

În ceea ce priveşte repartizarea pe judeţe, cele mai multe cazuri au fost înregistrate din judeţele Iaşi, Constanţa, Bacău, Vaslui, Teleorman, Giurgiu, iar cele mai puţine au fost sesizate din judeţele Sălaj, Covasna, Alba, Tulcea şi Harghita.

Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 în anul 2010 sunt următoarele: consiliere psihologică (55,58%), abuz (24,65%), probleme educaţionale (5,93%). În ceea ce priveşte consilierea psihologică, preocupările personale, dorinţa de a-şi sprijini prietenii, probleme emoţionale determinate de lipsa de comunicare între familie şi copii, singurătatea, nevoia lor de afi ascultaţi, de a li se oferi încredere, încurajare, deschiderea unor posibile căi de comunicare şi relaţionare cu familia, problemele sentimentale sunt situaţii frecvente în care copiii ne-au apelat.

Consilierea online a înregistrat, totodată, o creştere semnificativă, iar solicitările se referă în majoritatea cazurilor la consiliere psihologică. Au fost consiliate online 138 de cazuri în anul 2010, faţă de doar 97 în anul 2009.

Mulţumim tuturor reprezentanţilor mass media pentru asigurarea constantă a vizibilităţii numărului 116 111 în rândul copiilor şi părinţilor, ceea ce a facilitat tratarea cât mai multor cazuri de încălcare a drepturilor copilului.

116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom. Apelul către 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom şi COSMOTE Romania.

Asociaţia Telefonul Copilului
Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, întreorele 08.00-00.00. Asociaţia Telefonul Copilului pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor linia de asistenţă gratuită, unică la nivel european, 116 111, specializată în domeniul protecţiei copilului. Un număr total de 1.545.173 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului în perioada 21 noiembrie 2001 – 31 ianuarie 2011, iar dintre acestea au fost identificate 29.993 de cazuri valide.

Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.telefonulcopilului.ro.