Petitie online lansata de Asociatia Telefonul Copilului pentru adoptarea de politici publice anti-bullying in scoli

Arhiva comunicate
|

Asociația Telefonul Copilului, organizație non-guvernamentală, non-profit, care apără de 17 ani drepturile copilului şi ale familiei, continuă demersurile în vederea adoptării de către factorii de decizie a unor politici publice anti-bullying în școli. În acest scop lansează petiția online „Fără frică, fără bullying! Petiție pentru siguranța copilului tău la școală!”. Bullying-ul reprezintă un comportament abuziv, realizat în mod  repetat și cu intenție directă sau indirectă, conducând la prejudicierea fizica și/sau psihică a victimei prin umilire, rănire, persecuție, intimidare sau alte fapte, manifestându-se prin forme diverse: verbal, emoțional, relațional și fizic.

Semnăturile colectate vor fi folosite ca argument suplimentar în discuțiile cu factorii de decizie din Guvern și Parlamentul României, pe baza documentelor deja înaintate acestora în primăvara anului în curs. Acestea conțin un set de măsuri concrete care ar trebui adoptate de instituțiile de învățământ școlar și preșcolar cu scopul de a proteja copiii de actele de hărțuire și agresiune.
Printre acestea se numără: introducerea temelor anti-bullying  în curriculumul școlar, în cadrul orelor de consiliere și orientare, dirigenție și în manualele de educație civică. În același timp, monitorizarea audio-video a unităților de învățământ trebuie să fie extinsă și la nivelul grădinițelor, nu numai al școlilor. Supravegherea audio-video în spațiile publice din perimetrul instituțiilor de învățământ școlar și preșcolar reprezintă o altă măsură care poate diminua cazurile de violență asupra minorilor. În prezent, acestea sunt disponibile doar în cadrul școlilor, nu și al grădinițelor, unde, din datele Asociației, sunt înregistrate, de asemenea, acte de hărțuire a celor mici.

„Abuzul de tip bullying a devenit o problemă de sănătate publică. Ne-o spun datele pe care le-am colectat prin intermediul liniei telefonice dedicate copiilor 116111, precum si online la http://www.116111.ro/. Astfel, peste 10.000 de copii, în ultimii șapte ani, au mărturisit că au fost victime ale hărțuirii. Mai mult, peste 93% dintre victime au fost agresate de un alt copil. Cifrele sunt atât de mari și, din păcate, în continuă creștere, pentru că nu avem politici publice în România care să vină în sprijinul prevenirii și combaterii acestui fenomen. Așadar, împreună cu rețeaua de parteneri formată din experți și reprezentanți ai unora dintre instituțiile relevante în domeniul educației am identificat o serie de soluții care pot schimba în bine această stare de fapt. Le-am integrat într-o propunere de politică publică și le-am transmis autorităților în urmă cu câteva luni. Demersul nostru continuă, însă, până la concretizarea reglementării unor măsuri integrate, la nivel național, care să ofere siguranță copiilor noștri în instituțiile de învățământ”, a declarat Cătălina Surcel, Director executiv, Asociația Telefonul Copilului.

Odată cu petiția online, Asociația Telefonul Copilului pune la dipoziția celor care doresc să susțină această cauză platforma de dezbateri publice http://dialoc.ro/. Orice părinte, profesor sau persoană care are argumente pro sau contra privind introducerea de măsuri concrete pentru diminuarea bullying-ului le poate exprima în secțiunea dedicată dezbaterilor sau poate lua parte la sondajele disponibile pe aceeași platformă. Dialoc.ro are și rolul de a informa și educa copiii, părinții, cadrele didactice și orice altă categorie de cetățeni privind manifestările bullying-ului. Cei interesați pot afla cum să identifice situațiile de acest tip și care sunt soluțiile punctuale pentru a depăși astfel de episoade.

Asociația Telefonul Copilului derulează proiectul “STAND UP-Creșterea participării și rolului societății civile în influențarea și îmbunătățirea politicilor publice”, cod SMIS 2014+: 110423, cu o durată de 16 luni și care vizează atât conștientizarea în rândul publicului a efectelor negative ale bullying-ului în rândul copiilor și adolescenților, cât și dezvoltarea și implementarea unor politici publice alternative pentru diminuarea acestui fenomen și a consecințelor acestuia.

Despre Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de 17 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, de luni până vineri între orele 08.00-20.00 și sâmbătă-duminică între orele 10.00-14.00 Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 decembrie 2018, un număr total de 2.450.888 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 82.684 cazuri care au necesitat consiliere de lungă durată și / sau intervenţia instituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom România și Telekom România Mobile Communications. Asociaţia Telefonul Copilului răspunde copiilor şi părinţilor și online prin intermediul www.116111.ro, totodată prin intermediul aplicației mobile Happygraff, accesibilă pe telefoane mobile cu sistem de operare Android.
Pentru informații detaliate despre proiectul “STAND UP-Creșterea participării și rolului societății civile în influențarea și îmbunătățirea politicilor publice”, cod SMIS 2014+: 110423, vă rugăm să ne contactați la numărul de telefon: 0740 111 468 sau la adresa de e-mail catalina.surcel@telefonulcopilului.ro