Platforma dedicată campaniei – website-ul www.116111.ro – reuneşte informații utile despre abuz, hărțuire online și alte situații de hărțuire a minorilor.
HappyGraff, prima aplicație mobilă care oferă acces copiilor și adolescenților la servicii de consiliere, direct de pe telefonul mobil.
Telekom Romania și Asociația Telefonul Copilului lansează campania „Tu cum te simți azi?”,prin care pot fi semnalate cazurile de abuz asupra minorilor, inclusiv cazurile de hărțuire online și hărțuire fizică. Platforma dedicată campaniei, www.116111.ro, este o platformă educațională care reunește informații utile despre cum se pot semnala cazurile de abuz asupra copiilor, dar și modalități de a solicita consiliere specializată pentruastfel de cazuri.
De asemenea, în cadrul campaniei este lansată aplicația mobilă HappyGraff, dezvoltată de Asociația Telefonul Copiluluicu susținere financiară din partea Telekom Romania. HappyGraff funcţionează ca un jurnal în care adolescenţii îşi pot înregistra stările emoţionale ori de câte ori simt nevoia şi în care au acces la sfaturi utile despre cum să gestioneze diferite situaţii cu stări emoționale dificile. Aplicaţia mobilă poate fi accesată pe telefoane mobile cu sistem de operare Android și este disponibilă pentru descărcare în GooglePlay în mod gratuit. Aplicația poate fi descărcată și din website-ul campaniei.
“Dincolo de beneficiile evidente ale internetului și digitalizării, mediul online are și o față întunecată. Cu ani în urmă ne-am asumat responsabilitatea de a lupta împotriva efectelor negative pe care mediul online le poate avea şi ne-am implicat în proiecte de informare asupra pericolelor din online, în special pentru categoriile vulnerabile, aşa cum este și cea a copiilor. Cyberbulling-ul este doar unul dintre fenomenele care iau amploare și fac victime în rândul copiilor și adolescenților. Ne bucurămsă derulăm o campanie de informare și prevenție în tandem cu Asociația Telefonul Copilului, partenerul nostru de durată în protejarea copiilor din România împotriva abuzurilor. Prin educarea privind utilizarea responsabilă a platformelor online, credem că putem reduce riscurile de hărțuire la care sunt supuși adolescenții, aflați la o vârstă vulnerabilă, care pot lua decizii greșite și pot deveni fie victime, fieabuzatori. Am ales să dezvoltăm o aplicație pentru mobil pentru a ajunge mai ușor la tânăra generație, care este nativă digital”, a declarat Florina Șerban, Manager de proiect responsabilitate corporativă, Telekom Romania.
În 2017 au fost derulate 815 sesiuni de consiliere online pentru copii și tineri, cu ajutorul specialiștilor Asociației Telefonul Copilului. Principalele probleme semnalate în cadrul sesiunilor de consiliere au fost:
- forme de abuz asupra lor sau asupra prietenilor lor, în 50,89% din cazuri;
- nevoia de consiliere psihologică privind lipsa de încredere în sine, probleme legate de aspectul fizic, 31,34%;
- nevoia de consiliere juridică privind aspecte legate de efectele negative ale divorțului părinților și încredințarea copilului, în 6,12% din cazuri;
- măsuri de combatere a violenței în familie (ordinul de protecție și ordinul de restricție), în 2,38% din cazuri.
“Înera comunicațiilor online, este firesc să ne adresăm copiilor și tinerilor utilizând același mediu. Vrem să ne asigurăm că beneficiază deacces facil la serviciile noastre, iar faptul că solicitările de consiliere online la Telefonul Copilului au adus numai anul trecut un număr de peste 800 de sesiuni de consiliere dovedește că am anticipat corect nevoile lor. Sprijinul acordat copiilor și tinerilor prin intermediul instrumentelor și canalelor cu care ei se simt confortabil, totodată acordarea unor servicii eficiente menite să prevină sau să rezolve situații dificile pentru ei, uneori chiar situații limită, reprezintă principalul obiectiv al platformei online www.116111.ro și alaplicatiei HappyGraff realizate de Asociația Telefonul Copilului și puse începând de astăzi la dispoziția publicului. HappyGraff este prima aplicație mobilă prin care se oferă acces la servicii de consiliere copiilor și adolescenților, direct de pe telefonul mobil. Mulțumim Telekom Romania pentru susținerea financiară și logistică oferită pentrudezvoltarea acestor două noi instrumente de comunicare. Mulțumim Friends Advertising pentru sprijinul acordat în creionarea aplicației mobile, prima de acest fel oferită de organizația noastră beneficiarilor noștri”, a declarat Cătălina Surcel, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului.
Din datele centralizate de Asociația Telefonul Copilului pentru anul 2017 reiese că forma de abuz cel mai des întâlnită este, pentru prima dată, abuzul emoțional, în procentaj de 34,81% dintre situațiile semnalate la 116 111, număr gratuit pus la dispoziție de Telekom Romania.
În cazuistica înregistrată de Asociația Telefonul Copilului, abuzul de tip bullying a înregistrat anumite particularităţi, astfel:
- 12,38% dintre abuzurile de tip bullying au avut loc în online sau în spațiul public, iar 87,62% în școală sau grădiniță.
- Agresorii în abuzul de tip bullying au fost: alt copil (94,41%), cadru didactic (3,40%) și alt adult (2,19%).
- În 90,82% dintre cazuri (65,94% fete și 34,06% băieți) au fost copii cei care au sesizat situații de abuz de tip bullying și în 9,18% din situații au fost părinți sau alți adulți.
- Formele în care s-a manifestat fenomenul bullying au fost: insulte, jigniri, porecle, sarcasm în procentaj de 50,30%, loviri, îmbrânciri în procentajde 35,73% și intimidare, denigrare, insulte cu privire la statutul social în procentaj de 13,97%.
Monitorizarea stărilor emoționale îi ajută pe tineri să se cunoască mai bine și să identifice mai ușor trăirile și situațiile care le provoacă disconfort, în mod specific cele provenite în urma unor situații de abuz, de hărțuire online și offline. În acest fel, pot apela încă din fazele incipiente ale abuzului sau hărțuirii la suport și la resurse specializate pentru depășirea acestor situații dificile, prin intermediul funcțiilor de chat, email sau apel telefonic către specialiștii Telefonul Copilului.
Mai multe informații despre abuzul asupra copiilor prin hărțuire online și offline și implicațiile sale, precum și despre soluționarea unor astfel de situații sunt disponibile în cadrul website-ului www.116111.ro. Acesta va funcţiona ca o bază de informaţii atât pentru persoanele afectate de fenomenul abuzului și hărţuirii online, cât şi pentru cei interesaţi de subiect și, în același timp, va reprezenta și un punct de contact pentru raportarea abuzurilor online, redirecţionând utilizatoriicătre Telefonul Copilului 116 111, linie gestionată de Asociația Telefonul Copilului, cu susținerea Telekom Romania.
Lansată în preajma Zilei Internaţionale a Copilului, campania îşi propune să atragăatenția cu prilejul acestei sărbători și asupra demersurilor de protecţie a copiilor în spaţiul virtual.
Despre Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de 17 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional. 7 zile din 7, între orele 08.00-20.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde apelurilor copiilor şi părinţilor la 116 111, număr armonizat european. În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 decembrie 2017, un număr total de 2.373.972 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 75.332 cazuri care au necesitat consiliere de lungă durată și / sau intervenţiainstituţiilor abilitate. Apelul este oferit gratuit de Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre www.116111.ro / www.telefonulcopilului.ro.
Despre Telekom Romania
Telekom Romania este un brand dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate pentru o comunitate vastă de clienți, cu aproximativ 10 milioane de contracte de servicii. Soluțiile noastre deschid o lume infinită de oportunități de a împărtășicele mai frumoase și emoționante experiențe cu familia, prietenii, colegii și cu cei din jurul nostru. Misiunea noastră este să îmbogățim viețile oamenilor, oferindu-le acestora servicii integrate fixe și mobile, tehnologii de ultimă generație 4G, fibră optică, precum și Internet TV, care aduce utilizatorilor o nouă experiență de divertisment, cu acces la conținut exclusiv și de calitate, pe toate ecranele, și funcționalități interactive avansate. Telekom Romania este partenerul de încredere al companiilor, pentru care oferim soluții complete de comunicații și IT&C. Rețeaua noastră conectează oameni, mașini și conținut, pentru un viitor mai bun, mai sigur și mai simplu. Telekom Romania este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România. Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.