Capacitatea de autoreglare emoțională

Categorie COPII|Traieste frumos
|

Autoreglarea este abilitatea de a-ți monitoriza și gestiona stările de energie, emoțiile, gândurile și comportamentele în moduri acceptabile și care produc rezultate pozitive, cum ar fi bunăstarea, relațiile iubitoare și învățarea. Acesta este modul în care ne ocupăm de factorii de stres și, ca atare, pune bazele pentru toate celelalte activități.

Autoreglarea presupune capacitatea de a:

  • gestiona reacțiile la emoții precum frustrarea, sau furia
  • calma după un eveniment supărător
  • concentra pe o sarcină
  • reorienta atenția asupra unei noi sarcini
  • controla impulsurile

 

De exemplu, dacă ai reușit vreodată să ieși dintr-o stare de spirit negativă, sau să te calmezi când ai simțit furie, înseamnă că ai avut o capacitate de autoreglare emoțională eficientă.

 

Strategii de autoreglare emoțională:

  • Atenție conștientă la respirație, relaxare
  • Exerciții fizice, mișcare
  • Conștientizarea senzațiilor corpului
  • Preocuparea pentru îngrijirea corpului, nutriție
  • Meditație și rugăciune
  • Expresia de sine: artă, muzică, dans, scriere etc .
  • Îngrijirea, hrănirea sinelui

 

Autoreglarea permite copiilor să-și gestioneze comportamentele, mișcările corpului și emoțiile, concentrându-se totuși asupra sarcinii. Când abilitățile de autoreglare funcționează, un copil poate identifica cauza, reduce intensitatea impulsului și poate ști cum să reziste să acționeze asupra acestuia.

Dacă te gândești că autoreglarea și autocontrolul au multe lucruri în comun, ai dreptate. Sunt concepte similare, dar sunt două construcții distincte. Autocontrolul se referă la inhibarea impulsurilor puternice; autoreglarea este despre reducerea frecvenței și intensității impulsurilor puternice, prin gestionarea sarcinii de stres. De fapt, autoreglarea este ceea ce face posibil autocontrolul.

 

Beneficiile capacității de autoreglare emoțională

Obținerea performanțelor școlare – deoarece autoreglarea oferă copilului capacitatea de a sta și de a asculta în sala de clasă;

Manifestarea unor comportamente acceptabile din punct de vedere social – deoarece autoreglarea oferă copilului capacitatea de a-și controla impulsurile;

Inițierea și menținerea relațiilor de prietenie – deoarece autoreglarea oferă copilului abilitatea de a-și aștepta rândul la joc, de a împărții jucăriile cu ceilalți și de a-și exprima emoțiile în moduri adecvate;

Independență – deoarece autoreglarea îi oferă copilului abilitatea de a lua decizii bune cu privire la comportamentul propriu și de a învăța cum să se comporte în situații noi, cu mai puține îndrumări din partea părinților;

Gestionarea stresului – deoarece autoreglarea îi ajută pe copil să învețe că poate face față sentimentelor puternice și îi oferă capacitatea de a se calma după ce se enervează.

Un studiu din 2016 a arătat că adolescenții care se angajează în mod regulat în comportamentul de autoreglare raportează o bunăstare mai mare decât colegii lor, inclusiv o satisfacție sporită a vieții, un sprijin social perceput și afecte pozitive (Verzeletti, Zammuner, Galli, Agnoli , & Duregger).

Contact:

Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:

  • la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
  • pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.