Ce stii despre Mass-media?

Categorie COPII|Traieste frumos
|

Mass-media in societatea moderna este, pe in primul rand un mijloc de informare si in al doilea rand, un factor al educatiei, capabil sa amplifice, sa constituie sau sa diversifice experientele tale cognitive si comportamentale.

Actiunile sale educogene, trebuie sa se intersecteze cu cele ale familiei, scolii, bisericii, alte institutii culturale, scopul lor fiind ghidarea unui comportament in conformitate cu idealurile epocii moderne in care traim.

Copiii dedica foarte mult timp consumului de mesaje mediatice, in special audio-vizuale, care au numeroase influente – imediate sau tarzii, directe sau indirecte, previzibile sau imprevizibile asupra dezvoltarii personalitatii tale in plin proces de formare.

Curiozitatea si dorinta ta de cunoastere nu mai sunt satisfacute doar in cadrul restrans al clasei sau al experientelor cotidiene extrascolare. Mass-media este ceva mai mult decat un mijloc de divertisment, ea reprezinta o fereastra larg deschisa catre intreaga lume.

Copiii sunt tot mai atrasi de cultura digitala si de suporturile tehnice ale mass-mediei, aceasta fiind mai apropiata de interesele tale prin formele in care se manifesta – jocuri, videoclipuri, productii cinematografice, conexiuni diverse gen forumuri, chat-uri, discutii in timp real.

 

Efectele educative ale comunicarii mediatice pot fi rezumate prin:

  1. noi experiente cognitive
  2. sprijin pentru conceptualizarea cunoasterii
  3. repercusiuni formative la nivelul afectivitatii
  4. modelarea comportamentelor
  5. mass-media ca agent al socializarii.

 

Recunosti o stire sau un mesaj adevarat?

Continutul mesajelor difuzate de mass-media are asupra modului tau de a gandi si simti o influenta mai mare decat asupra adultilor. Acest fapt se datoreaza evolutiei tale mentale care nu este rezultatul unor acumulari continue, ci se manifesta stadial, pe etape, fiecare avand o anumita structura specifica (Piaget – Psihologia inteligentei).

Adolescentilor, spre exemplu, le sunt dedicate multe dintre productiile media (presa scrisa, radio, televiziune, Internet, jocuri electronice). Adolescenta este varsta la care se formeaza atitudini si deprinderi culturale specifice, pasiuni si aspiratii, pentru care se acorda importante resurse de incredere, de timp si de bani.

Copiii se afla in plin proces de maturizare intelectuala, afectiva, morala si civica, si sunt mai usor de influentat in sens negativ.

Elevii sunt preocupati de a isi intermedia raportarea la realitate prin mass-media, astfel ca sunteti in pericol sa va pierdeti copilaria, adolescenta, sa va maturizati precoce, chiar brutal, printr-un consum mediatic excesiv si deseori de o calitate dubioasa.

 

Efectele negative ale comunicarii mediatice, tind sa aiba o pondere mai mare, in principal, datorita:

– mediatizarii in ultima vreme a personajelor mediocre, a evenimentelor mondene in detrimentul promovarii culturii, informatiei de interes public si a bunului simt

– conduce la pasivitate si comoditate in gandire

– cautarea unor forme facile, superficiale de informare

– anihilarea spiritului critic si a independentei in gandire

– mediocritate estetica si morala

– consum de non-valori.

 

Puteti sa solicitati sprijinul nostru, scriindu-ne pe telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sunand la  116 111.