Claudia Antonia Mihai: În primele proiecte educaționale în care am fost implicată, am avut un sentiment foarte bun, să știu că am un rol în realizarea unor activități în și pentru sistemul educațional din România.

Categorie COPII|Viitorul tau
|

Claudia Antonia Mihai este reprezentanta studenților la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București, însă reprezentarea colegilor a început încă din liceu, ca membru al Consiliului Elevilor și apoi a Consiliului Național al Elevilor. Proiectele educaționale și pasiunea pentru dezbatere și oratorie au dus-o în direcția construcției de și mai multe proiecte, astfel înființând un ONG dedicat tinerilor care au nevoie de suport în vederea dezvoltării aptitudinilor și personalității lor în plan educațional, profesional și social.

Ești reprezentata studenților la Jurnalism și Științele Comunicării. Cum ai ales să candidezi pentru această funcție?

Fiind o persoană empatică, nu-mi este greu să mă adaptez persoanelor noi și să comunic eficient cu ele. Înainte să candidez pentru această funcție, m-am gândit ce îmi doresc eu să știu și ce informații mi-ar fi utile pe parcursul anilor de studenție. Majoritatea răspunsurilor întrebărilor mele stăteau „în mâna” reprezentantului de an. Am ales această funcție pentru a ajuta la transparentizarea proceselor administrative și a legăturii student – cadru didactic.

Decizia de a aplica a fost una clară si susținută de mulți factori convingători. Viața noastră este o cursă permanentă către cunoaștere, așadar, timpul pe care îl petrec în cadrul activităților formale, mă va ajuta să îmi extind orizonturile.

Cum ai ales această facultate? 

În liceu am fost atrasă de oratorie și dezbateri. Mi-a plăcut și îmi place să-mi susțin punctul de vedere argumentat, astfel încât să pornesc cu evidențierea tuturor informațiilor.

Încă de pe băncile liceului am învățat ce înseamnă lucrul în echipă prin implicarea în proiecte, ce m-au ajutat să dobândesc noi competențe în a-mi contura identitatea în raport cu societatea contemporană și în respect față de tradițiile culturale universale. Am acceptat noile valori ale contemporaneității asumându-mi canoanele culturii care au constituit o bază solidă în educația mea.

Am simțit că mă încadrez în zona comunicării și prin intermediul Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pot aprofunda și înțelege toate semnele ce stau la baza legăturilor interumane.

Care este cea mai plăcută amintire de la examenul de bacalaureat?

Mă gândesc cu mare plăcere la acest examen. Nu a fost o pregătire pe ultima sută de metrii, ci una pe parcursul anilor de liceu. Pentru a păstra legătura în ultimul semestru cu prietenii mei și totodată pentru a repeta lucrurile pe care trebuia să le învăț, ne întâlneam împreună la Biblioteca Națională a României. Am îmbinat utilul cu plăcutul și am ajuns la rezultatul dorit – un examen promovat cu ușurință. A fost o perioadă foarte frumoasă din viața mea, pentru că, împreună cu prietenii am făcut un program și nu a trebuit să punem pauză la viața socială și totul a decurs normal. Cel mai frumos cadou pe care l-am primit la împlinirea vârstei de 18 ani, exact de ziua mea, a fost aflarea rezultatelor la examenul de bacalaureat.

De asemenea, ești și fondatoarea unui ONG. Ce înseamnă pentru tine implicarea civică? Și de ce ai ales să te implici într-un ONG?

Mi-am dorit mereu să fiu parte a unui început. Acest început este Asociația Tinerilor Responsabili – ASTRE, alături de o persoană tare dragă. Ne-am unit forțele și am format o echipă. Prin ONG se promovează și susțin interesele comune ale tinerilor în vederea dezvoltării aptitudinilor și personalității lor în plan educațional, profesional și social. Se realizează contexte pentru o educație eficientă în vederea schimbării modului de gândire și a dezvoltării competențelor, valorilor și atitudinilor care permit tinerilor să facă față cu succes provocărilor inedite și complexe ale societății contemporane. Se facilitează accesul și participarea egală a tuturor cetățenilor și diferitelor categorii socio-profesionale la educație, artă și cultură, indiferent de rasă, grup, naționalitate, vârstă, sex, etnie sau religie.

Implicarea civică, în toate aspectele sale, este strâns legată de o educație și de o informare corectă. Este vorba despre o dorință de implicarea fără să te gândești la un câștig sau interes personal. Este vorba despre raportarea la un întreg. 

Când ai început să faci proiecte educaționale? De ce te-ai implicat în astfel de proiecte?

Primele proiecte educaționale în care am fost implicată, au fost în primul an de liceu. Am avut un sentiment foarte bun, să știu că am un rol în realizarea unor activități în și pentru sistemul educațional din România. Tot din clasa a IX-a, am accesat o funcție de reprezentare a elevilor în Consiliul Elevilor la nivel municipal și ulterior la nivel național pentru a face mai multe lucruri pentru principalii actori ai sistemului. M-am implicat în acest proces, de scriere de proiecte pentru a realiza anumite pârghii și pentru a facilita accesul mai multor persoane la diferite metode de învățare. Școala trebuie să aibă la bază mai multe valori. Pe lângă lucrurile teoretice învățate, din punctul meu de vedere partea practică joacă cel mai important rol.

Criza pandemică a schimbat radical felul în care ne raportam la școală. Cum crezi tu că ar trebui să arate școala astăzi?

Școala de astăzi este o provocare. Este un început bun pentru modernizare, dar din păcate nu suntem pregătiți pentru acest lucru. Criza pandemică ne-a determinat să fim autodidacți și să punem la punct noi metode și forme de învățare. Școala în continuare trebuie să-și respecte scopul și obiectivele, astfel încât viitoarele persoane ce vor intra pe piața muncii să fie pregătite pentru provocări. 

Dar școala online? 

Școala online este dificilă pentru România. Ne-am obișnuit cu un anumit stil de viață și acest tip de învățământ este în momentul de față o schimbare radicală. Activitățile face-to-face au un rol important în dezvoltarea copiilor/tinerilor – se pun bazele caracterelor și se depășesc numite limite. Câne ne gândim la școala online trebuie să avem biblioteci online, platforme bine conturate pentru cadrele didactice și noi metode de predare-învățare. Profesorii trebuie să dezvolte noi abilități, astfel încât să aibă la îndemână toate instrumentele pentru a livra informații.

Cum au fost interacțiunile cu colegii în perioada carantinei? Prin ce metode ați ținut legătura?

Pentru noi a fost un nou univers în care am intrat și nu cred că doar noi am simțit acest lucru. Fiind o generație axată pe socializare predominant online, nu ne-am imaginat că există posibilitatea că comunicăm doar așa. A fost o experiență plăcută pentru că am încercat să descoperim foarte multe metode pentru a petrece timpul împreună. În aproape fiecare zi vorbeam prin videoconferințe și descopeream noi platforme. Avem seri de film, boardgames, dezbateri sau de lucru, astfel încât n-am pierdut legătura deloc. Am învățat să îmbinăm și mai bine viața profesională cu cea personală. Din punctul meu de vedere, ne-am cunoscut și mai bine pentru că nu am mai fost presați de timp. Noi ne gestionam toate situațiile și aveam lucrurile bine puse la punct. 

De ce este importantă educația?

Acest subiect este unul destul de delicat. Suntem construiți să fim parte din grup, dar dacă nu învățăm cum să facem asta, s-ar puteam să fim excluși. Educația este un proces complex care are foarte mulți actori: familia, prietenii, societatea și așa mai departe. Este nevoie de o multitudine de contexte în care tânărul să fie observat si îndrumat în modul în care se va raporta la ceilalţi. 

De ce ar trebui să își continue un tânăr din ziua de azi studiile?

Din punctul meu de vedere, viața este un mediu de învățare ce ne pune la încercare cu foarte multe situații. Pentru a avea posibilitatea de extindere, fără a face prea multe eforturi, școala este o rezolvarea eficientă la momentul potrivit. Continuarea studiilor reprezintă dezvoltare și maturizare prin intermediul cărora se creează anumite contexte unice. Lărgirea sferei de persoane cunoscute reprezintă un mare avantaj pentru a construi un comportament și viitor frumos.

Contact:

Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:

  • la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
  • pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.