Ghidul micului antreprenor

Categorie COPII|Viitorul tau
|

Cu siguranta “Ce vrei sa faci cand ajungi mare?” este o intrebare pe care o auzi des. Daca ai incerca inca de acum sa faci lucruri de oameni mari? Antreprenoriatul este o solutie – cel putin pana mai cresti si poti avea un raspuns concret la intrebarea “Ce vrei sa faci cand ajungi mare?”.

Dar ce este antreprenoriatul? Pe scurt, curajul de a crede suficient de tare intr-o idee, astfel incat sa investesti timp si energie ca ideea sa devina un plan de actiune. Iar planul de actiune sa devina o afacere care sa iti aduca in cele din urma profit.

De la idee porneste totul. Gandeste-te ca oamenilor diferiti le plac lucruri diferite. Unora le place sa creeze lucruri cu mainile, altora le place sa cumpere lucruri gata facute. Unii prefera sa gaseasca solutii pentru problemele intampinate, altii vor sa descopere cat mai multe lucruri intr-un timp cat mai scurt. Iar un antreprenor, indiferent de varsta, va trebui in primul rand sa fie creativ. Sa vada cum poate imbunatati lucrurile din mediul inconjurator. Sa gaseasca versiuni mai creative pentru aceleasi lucruri. Sau pur si simplu sa inventeze ceva nou pentru public.

Valorificarea muncii pentru ideea avuta este urmatoarea etapa din ghidul micului antreprenor. Majoritatea lucrurilor au un pret, iar munca trebuie platita. Pretul se stabileste in functie de resursele implicate si durata de executie. Daca nu stii cum sa faci calculele, intreaba-i pe cei din jurul tau cati bani ar da pentru ideea ta. Apoi, cauta sa vezi preturile unor idei asemanatoare. Astfel, poti afla cat valoreaza ideea ta.

Planificarea este cel putin la fel de importanta ca ideea si valoarea ideii. Practic, si aceasta etapa este tot un fel de calcul matematic: ce vrei sa obtii intr-un interval de timp. Cum obtin ce imi doresc? Prin descrierea pasilor in detaliu.

Munca in echipa este un alt aspect al antreprenoriatului. De multe ori se intampla sa avem nevoie de ajutor pentru a rezolva o situatie. De asemenea, se intampla des sa nu ne dam seama chiar de toate aspectele unei idei pe care vrem sa o punem in practica. Unii dintre noi se pricep mai bine la partea de a prezenta ideea, de exemplu, in timp ce altii se simt mai confortabil sa creeze. De aceea, ideal este sa lucrezi in echipa pentru a dezvolta mai rapid ideea.

Calitatea ar trebui sa fie pe primul loc, intotdeauna. O munca bine facuta inseamna atentie la toate detaliile si clienti multumiti. Iar un client multumit va povesti despre experienta sa si altora si astfel poti creste afacerea.

Comunicare este una dintre directiile cele mai importante in antreprenoriat. Cu cat povestesti mai argumentat despre ideea ta, cu atat sansele sa fie cumparata cresc. Politetea si respectul in conversatie te vor ajuta sa “castigi” clientii. De asemenea, vorbeste cu indrazneala si sustine-ti punctele de vedere convingator.

Un alt aspect foarte important de tinut minte si care face parte din ghidul micului antreprenor este ca esecul poate interveni. Iar un esec nu este neaparat un lucru rau, este o lectie de invatat despre cum poti face mai bine lucrurile. Orice forma de invatare este benefica, chiar si atunci cand apare un esec.

Daca ti-am starnit curiozitatea si vrei sa descoperi mai multe despre antreprenoriat, iti recomandam sa cauti pe google despre kidpreneurs. Copii si tineri din intreaga lume au afaceri mai mici sau mai mari, iar majoritatea dintre ele au inceput fara niciun buget alocat. De asemenea, poti citi mai multe despre Cum sa iti alegi o cariera si Cum sa iti alegi un hobby.

 

Daca ai intrebari, discuta cu un adult de incredere sau suna la 116111 sau scrie-ne la telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro