Categorie PARINTI|Siguranta

Cat calling. Cum le vorbim adolescenților despre hărțuirea sexuală în spațiul public

Termenul cat calling face referire la observații nepoliticoase, cu tentă sexuală, exprimate de persoanele de gen masculin la adresa fetelor, cu scopul de a le atrage atenția. De obicei, aceste comentarii sunt legate de corpul fetei în ansamblu, sau de o anumită trăsătură.

În calitate de părinți, este important să fim informați cu privire la acest fenomen și să acționăm mai degrabă în scop preventiv.

 

Ce le spunem adolescentelor?

  • Ignoră hărțuitorul și îndepărtează-te fizic. „Asigură-te că agresorul nu te urmărește, nu încearcă să se apropie de tine după ce ai ieșit din raza lui de acțiune. Adeseori, oamenii sunt tentați să răspundă agresorului, dar acest lucru poate duce la escaladarea situației și nu este ceea ce îți dorești cu adevărat.”

 

  • Caută un loc public, cu mulți oameni și de preferință, cu persoane pe care le cunoști. După ce sunt hărțuiți, oamenii adesea se fac mici și merg mai repede, făcând pași mai scurți. “Folosește limbajul expresiv al corpului. Păstrează-ți un aspect impunător – cu spatele drept, privirea înainte. Respiră adânc și mărește pasul.”

 

  • Spune cuiva. Este important să încurajăm tinerele care experimentează orice fel de hărțuire să discute cu o persoană adultă de încredere, care să îi transmită mesaje precum: „Ține minte că nu ești vinovată pentru ce se întâmplă, iar modul în care te îmbraci nu justifică acest comportament nepotrivit la adresa ta.”

Adolescenții zilelor noastre trăiesc într-o cultură care le transmite mesajul că aspectul fizic este cel mai important. Acest mesaj le-ar putea determina pe tinere să se gândească: „Oh, ei sunt interesați de mine, înseamnă că arăt bine.” Așadar, există riscul de a interacționa cu agresorul.

Discuțiile pe tema fenomenului cat calling nu trebuie purtate doar cu fetele…vorbiți si cu băieții dumneavoastră. Părinții, sau alte persoane de referință ar trebui să transmită mesajul că acesta nu este un comportament adecvat.

Contact:

Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:

  • la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
  • pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.