Categorie PARINTI|Categorie PROFESORI|Relatia cu copilul|Relatia cu elevii

NEWSLETTER 11: 116 111 – in primele 3 luni din anul 2019

În primele 3 luni ale anului 2019, mai exact perioada 01 ianuarie 2019 – 31 martie 2019 au avut loc 109 sesiuni de consiliere prin intermediul liniei 116 111.

În perioada 13 – 15 martie 2019 au avut loc activități ale campaniei, la care au participat copiii din învățământul primar, din invățământul gimnazial și părinții acestora selectați în grupul țintă al proiectului POCU/74/6/18/106615 Măsuri integrate de îmbunătățire a accesului la educație al copiilor din școli defavorizate.

De asemenea, reprezentanţi ai Asociaţiei Telefonul Copilului, respectiv Casa Corpului Didactic Arad au primit invitaţia de a participa la o discuţie axată pe promovarea activităţilor proiectului şi pe principalele direcţii de acţiune ale partenerilor implicaţi – cu privire la furnizarea unei educaţii de calitate copiilor proveniţi din medii sociale defavorizate – în studioul Alt Fm Arad.

 

Informarea apelanţilor din GT al proiectului POCU/74/6/18/106615 Măsuri integrate de îmbunătățire a accesului la educație al copiilor din școli defavorizate

Apelanţii care au contactat linia 116 111 au fost informaţi cu privire la serviciile pe care le pot solicita în cadrul proiectului (ex: activități remediale, consulturi pediatrice și stomatologice). De asemenea, au fost îndrumați să acceseze platforma online pentru a parcurge materialele dedicate grupului țintă – copii și părinți.

De asemenea, în lunile ianuarie – februarie 2019 s-au desfășurat consulturile medicale, iar în luna martie beneficiarii grupului țintă au primit pachetele de igiena (săpun, pastă de dinți, periuță de dinți, prosop) și ghidurile dedicate copiilor, respectiv părinților.

 

Consilierea psihologică a beneficiarilor din GT al proiectului POCU/74/6/18/106615 Măsuri integrate de îmbunătățire a accesului la educație al copiilor din școli defavorizate

Consilierea psihologică a apelanţilor a constat în evaluarea psiho-sociala a minorilor proveniţi din medii sociale defavorizate, marcate de carențe în plan afectiv, respectiv material-financiar, factori de risc în apariția abandonului școlar.

Copiii și părinții ne-au contactat pentru a solicita îndrumare referitor la problemele educaționale cu care se confruntă. În cadrul procesului de consiliere s-a acordat sprijin în vederea dezvoltării unor strategii de mediere a situațiilor conflictuale apărute atât în grupul de elevi, cât și în relația elev-cadru didactic. S-au utilizat tehnici precum ascultarea activă, validarea şi normalizarea trăirilor în vederea creşterii complianţei apelantului la consilierea furnizată.

 

Testimonial

„Bună, am 12 ani și sunt elev în clasa a VI-a. Provin dintr-o familie cu venituri mici, iar părinții mei nu își permit să îmi cumpere cele necesare pentru școală. Totuși, eu încerc să ajung în fiecare zi și să obțin note bune. Am înțeles că va veni un medic și ne va consulta…mă bucur foarte tare, pentru că nu am prea ajuns la medic în ultima perioadă și cred că aș avea nevoie.

(Baiat, 12 ani – Caz preluat si consiliat prin intermediul Serviciului de tip Helpline 116111 in cadrul proiectului POCU/74/6/18/106615. Caz editat in vederea pastrarii confidentialitatii).

 

Consilierea juridică a beneficiarilor din GT al proiectului POCU/74/6/18/106615 Măsuri integrate de îmbunătățire a accesului la educație al copiilor din școli defavorizate

Consilierea juridică a apelanţilor a constat în informarea şi îndrumarea acestora conform legislaţiei în vigoare: Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată; Legea 25/2012 privind prevenirea și combaterea violenței în familie; Legea Educaţiei nr.1/2011; Informare privind programul „A doua șansă” pentru învățământul secundar inferior; Informare privind modificarea și completarea Legii educaţiei naţionale nr.1/2011  prin introducerea combaterii violenței psihologice (bullying) în școli asupra minorilor prin Horărârea Camerei Senatului Legea nr. 652/2018.

 

Testimonial

„Bună ziua, fiica mea este elevă în clasa a VII-a şi după finalizarea studiilor gimnaziale nu doreşte să continue şcoala. Ea are rezultate slabe la învăţătură şi nu ne permitem să plătim ore de pregătire suplimentară. Nici noi nu avem multă şcoală, motiv pentru care nu putem să o ajutăm la teme. Am înţeles că va face meditaţii la şcoală…puteţi să îmi oferiţi mai multe informaţii?

(Mama unei fete in varsta de 13 ani – Caz preluat si consiliat prin intermediul Serviciului de tip Helpline 116111 in cadrul proiectului POCU/74/6/18/106615. Caz editat in vederea pastrarii confidentialitatii).

  

Răspundem problemelor copiilor

  • la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom, 7 zile din 7, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00, sâmbătă și duminică 10.00 – 14.00

prin email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro