În perioada 01 ianuarie 2019 – 30 iunie 2019 au fost preluate şi înregistrate prin linia de tip helpline 116 111 un număr de 167 sesiuni de consiliere.
Astfel, beneficiarii grupului țintă format din copii, părinți și cadre didactice ne-au apelat pentru a beneficia de informare, consiliere psihologică/juridică, respectiv îndrumare în ceea ce privește respectarea drepturilor copilului, în special dreptul la educație.
INFORMARE
Din totalul apelurilor, în 77,8% din situații au fost solicitate informații cu privire la desfășurarea proiectului (controale pediatrice, serviciile de care pot beneficia prin intermediul liniei de tip helpline 116 111, activități remediale, cele 4 ateliere ale campaniei “Să ne hrănim sănătos”).
CONSILIERE PSIHOLOGICA
În ceea ce privește consilierea psihologică, aceasta a fost solicitată în 94% din sesiunile de consiliere și a vizat aspecte precum: evaluarea, asistarea psihologică şi îndrumarea minorilor proveniţi din medii sociale defavorizate, furnizarea sprijinului emoţional în vederea redresării şcolare, furnizarea unui suport emoțional real și imediat în vederea gestionării situațiilor conflictuale în plan familial, asistarea psihologică a minorilor care se confruntă cu stări de anxietate anticipatorie, furnizarea sprijinului emoţional în vederea redresării şcolare etc.
Vă recomandăm să parcurgeți următorul material în care se regăsesc sugestii de afirmații pentru a dezvolta o relație pozitivă cu copilul:
Fiecare dintre noi isi doreste sa aiba copii responsabili, independenti, auto-motivati si pregatiti pentru viata de adult. Din moment ce inca nu au deprins toate comportamentele, abilitatile si aptitudinile pe care le consideram necesare, instinctiv tindem sa intervenim si sa le corectam comportamentul si atitudinea.
Problemele educaționale au fost semnalate în 44,9% din sesiunile de consiliere oferite prin intermediul liniei de tip helpline 116 111. Așadar, 1 din 2 apelanți ne-a comunicat faptul că s-a confruntat cu dificultăţi în plan educational.
Mai jos se află un articol în care sunt prezentate câteva obstacole pe care elevul le poate întâmpina în calea succesului școlar.
În primul semestru al anului 2019 s-au desfășurat 2 serii ale controalelor pediatrice și o serie de controale stomatologice în cele 4 școli asociate, în lunile ianuarie-februarie, respectiv în luna iunie.
În perioada 22 – 26 iulie 2019 urmează să se desfășoare cele 4 ateliere ale campaniei “Să ne hrănim sănătos” în cele 4 școli asociate.
Testimonial
“Bună ziua, am participat la controlul medical de la școală, iar doamna doctor a spus că nu am probleme de sănătate. Mă gândesc să mă înscriu la sport și o să țin cont și de sfaturile voastre legate de un stil de viață sănătos.
(Băiat, 12 ani. Caz preluat prin intermediul Serviciului de tip helpline 116 111. Caz editat in vederea pastrarii confidentialitatii)
La final, pentru că este totuși vacanță, vă îndrumăm să parcurgeți câteva idei de activități care ne îndeamnă pe toți, indiferent de vârstă, să ne trăim copilăria…afară.
Chiar daca nu esti conectat la internet sau nu poti fi online tot timpul, poti alege oricand unul sau mai multe jocuri pe care le poti juca cu prietenii tai afara! Desi aceste jocuri au fost jucate de catre parintii tai atunci cand au fost si ei copii, ele nu vor tine cont daca traiesti in mediul rural sau urban.
Dacă sunteți părinte de preșcolar sau cadru didactic pentru educația copiilor preșcolari, vă recomandăm un articol despre dezvoltarea proceselor psihice la preșcolar.
Contact:
Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice:
- la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom, 7 zile din 7, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00, sâmbătă și duminică 10.00 – 14.00.
Ne bucurăm că putem să fim la celălalt capăt al firului pentru că fiecare copil merită și are dreptul să primească ajutor oricând are nevoie!