NEWSLETTER 5: 116 111 – 3 luni de activitate

Categorie PARINTI|Categorie PROFESORI|Relatia cu copilul|Relatia cu elevii
|

“Bună, mă numesc Andreea şi am 13 ani. O perioadă am locuit cu părinţii mei în străinătate, însă anul trecut am revenit în ţară, în localitatea natală. M-am înscris la şcoală, unde am fost agresată verbal de colegii mei, motiv pentru care părinţii m-au transferat la o altă şcoală, de data aceasta la oraş.

Am crezut că aici va fi altfel, ca un nou inceput, însă situaţia s-a repetat. Nu imi mai doresc să merg la şcoală, deşi îmi place foarte mult să învăţ. Îmi este greu să mă concentrez la ore şi mă întorc mereu tristă acasă.

Pe lângă problemele despre care v-am povestit, trebuie să fac naveta până la noua şcoală, motiv pentru care mă trezesc zilnic la ora 5 dimineaţa, iar după program trebuie să îmi ajut bunicii la treburile gospodăreşti…mă simt obosită.

Am vorbit cu părinţii mei, iar ei au decis să urmez cursurile şcolare acasă, în sistem homeschooling. Sunt foarte încântată de idee, mi-am comandat manualele şi abia aştept să încep. Sper că va fi mai bine pentru mine, mai ales că am prieteni mulţi acasă.”

Andreea a fost informată cu privire la avantajele şi dezavantajele atât ale şcolarizării la domiciliu (homeschooling), cât şi ale învăţământului de masă, fiind încurajată să revină pentru a ne comunica evoluţia situaţiei.

(Fata, 13 aniCaz preluat si consiliat prin intermediul numarului de telefon 116111. Caz editat in vederea pastrarii confidentialitatii).

 

În perioada 06 august 2018 – 31 octombrie 2018 au fost preluate şi consiliate 113 situaţii prin intermediul numărului de telefon 116 111.

 

Informarea apelanţilor

Apelanţii care au contactat linia 116 111 au fost informaţi cu privire la serviciile pe care le pot solicita în cadrul proiectului „Măsuri integrate de îmbunătăţire a accesului la educaţie al copiilor din şcoli defavorizate.” (15,92%)

 

Consiliere psihologică

Consilierea psihologică a apelanţilor a constat în evaluarea socio-psihologică a minorilor aflaţi în situaţii de risc în cadrul familiei (ex: abuz 57,52%, violenţă în familie 8,84%), aplicarea unor tehnici de susţinere emoţională a minorilor ce se confruntă cu dificultăţi specifice vârstei (58,4%), în vederea prevenirii abandonului şcolar.

De asemenea, consilierea a vizat îmbunătăţirea comunicării dintre cei 3 participanţi ai relaţiei elev – părinte – şcoală, intervenţia în situaţii de tip bullying prin implicarea consilierului şcolar (12,38%), îndrumarea elevilor care se confruntă cu dificultăţi în plan şcolar din diverse considerente: probleme medicale, discriminare etc. (12,38%)

 

„Sunt în clasa a VIII-a, iar anul acesta voi susţine Evaluarea Naţională. Îmi este puţin teamă, pentru că este primul examen important din viaţa mea. Sunt curios cum va fi la liceu, sper să mă adaptez repede, pentru că în generală nu mi-am facut prea mulţi prieteni, din cauza etniei din care fac parte.”

(Baiat, 14 ani – Caz preluat si consiliat prin intermediul numarului de telefon 116111. Caz editat in vederea pastrarii confidentialitatii).

 

Consiliere juridică

Consilierea juridică a apelanţilor a constat în informarea şi îndrumarea acestora conform legislaţiei în vigoare – Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată; Legea Educaţiei nr.1/2011. Consilierea juridică a fost solicitată în 6,19% din situaţii.

Apelantii au fost consiliaţi atât referitor la procedura înscrierii în cadrul învăţământului de masă – primar/gimnazial, cât şi la procedura transferului şcolar. Consilierea juridică a vizat şi îndrumarea aparţinătorilor în vederea includerii elevilor cu risc de abandon şcolar în cadrul programelor de consiliere psihologică puse la dispoziţie de către instituţiile abilitate, precum Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului.

De asemenea, beneficiarii au fost informaţi cu privire la alternativele educaţionale la învăţământul de masă (ex: homeschooling) şi au fost îndrumaţi în vederea accesării serviciilor social-comunitare furnizate de către instituţiile abilitate la nivel local/judeţean – prestaţii sociale, rechizite şcolare, burse. (4,42%)

 

„Copilul meu nu se descurcă la școală, pur și simplu nu ințelege ce îi predă doamna învățătoare. Noi avem puține clase și nu îl putem ajuta, iar pentru meditații nu avem resurse financiare. Ne este teamă să nu repete anul şcolar. Ce putem face în situația aceasta?”

(Mama unui baiat de 10 ani, elev in clasa a III-a – Caz preluat si consiliat prin intermediul numarului de telefon 116111. Caz editat in vederea pastrarii confidentialitatii).

 

Răspundem problemelor copiilor

  • la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom, 7 zile din 7, în intervalul 08.00 – 22.00

prin email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro