5 strategii pentru managementul clasei

Categorie PROFESORI|Problemele Copilului
|

1.Stabiliti impreuna cu copiii limite si reguli, care sa fie aplicate inclusiv de dumneavoastra. Incurajati elevii sa participe la stabilirea lor, adresandu-le intrebari sau solicitandu-le opinia despre propunerile pe care le faceti. Afisati regulile la vedere, la nivelul inaltimii copiilor, pentru a putea fi usor vizibile. Amintiti-le de fiecare data cand sunt incalcate, fara exceptie.

Exemple de reguli:

sa foloseasca un limbaj politicos

sa fie prietenosi unii cu ceilalti

sa nu intrerupa pe celalalt atunci cand vorbeste

sa pastreze linistea in timpul orelor

sa pastreze curatenia in clasa

sa nu utilizeze telefoanele in timpul orelor

2 Incurajati elevii sa aiba intiative si sa se implice activ la ora si apreciati-le efortul depus. Puteti sa faceti asta propunand sa realizeze proiecte individuale sau de grup, in care sa isi foloseasca creativitatea si sa le stimuleze cooperarea si relationarea in echipa.

3 Scoateti in evidenta aspectele pozitive si axati-va pe calitatile, aptitudinile, talentele lor, pe ceea ce fac bine, nu pe nereusite. Laudati si apreciati incercarile, progresul si reusitele, oricat de nesemnificative vi s-ar parea si oricat de mici ar fi. Ii poate ajuta sa isi creasca increderea in sine, sa ii ajute sa se simta capabili, ca pot si sa le dea curaj. Faceti asta si fata de parinti, evidentiind aspectele pozitive ale copiilor.

4 Oferiti-le recompense la finalul zilei, atunci cand au respectat regulile, au fost activi si s-au implicat. Ii poate incuraja si motiva sa isi pastreze aces tip de comportament. De exemplu, puteti sa aveti in clasa un bol, pe care sa il umpleti cu bile colorate la finalul zilei sau al orei, daca au avut un comportament adecvat si din care sa scoateti bile daca au avut un comportament neadecvat.

5 Cand apare un comportament inadecvat, corectati-l imediat (gasiti informatii in celelalte articole despre cum sa reactionati in aceste situatii). Cand doriti sa faceti o observatie, adresati-va elevului, fara sa implicati si restul clasei. De exemplu: daca un elev vorbeste in timpul orei, puteti sa ii spuneti „Ai o intrebare, nelamurire?” in loc de „Nu mai vorbi pentru ca deranjezi ora sau pe colegii tai.”

6 Ocazional, organizati petreceri pentru elevi, ca o recompensa pentru rezultate si comportamentul adecvat pe care l-au avut. Spuneti-le ca acesta este motivul petrecerii, o sa ii incurajeze si pe viitor.