La un moment dat în viața fiecărui elev, probabil că vor exista momente în care acesta va experimenta anxietatea de performanță la școală.
Adesea, anxietatea de performanță la școală se manifestă în situații specifice. De exemplu, un elev poate fi atât de îngrijorat de un test încât nu îl poate susține în mod eficient, sau chiar deloc. Anxietatea de performanță poate împiedica, de asemenea, capacitatea unui elev de a vorbi în fața unei clase, fie în timpul unei prezentări, fie pur și simplu când este scos la tablă de profesor.
Acest tip de anxietate poate împiedica în mod semnificativ progresul unui elev…poate provoca scăderea notelor, sau îl poate determina să absenteze de la cursuri în anumite zile. Dacă anxietatea de performanță a elevului dvs. în școală afectează performanțele academice, le împiedică relația socială cu colegii de clasă, sau îi face să rateze cursurile pentru a evita situațiile care le provoacă neliniște, ar putea avea nevoie de ajutor profesional.
Teama de examen este un tip de anxietate de performanță care se concentrează pe teste, examene. Chiar și atunci când este pregătit corespunzător, elevul poate fi depășit de teama că va eșua, sau va fi copleșit de perspectiva de a susține testul.
Cum o recunoaștem?
Simptomele pot fi fizice, cum ar fi dureri de cap, greață, transpirație excesivă, bătăi rapide ale inimii, sau senzație de amețeală. Simptomele emoționale pot include sentimente de neputință, teamă, furie sau tristețe. De asemenea, pot exista simptome comportamentale sau cognitive, cum ar fi dificultăți de concentrare, gânduri negative.
Ce putem face?
Practicați obiceiuri bune de studiu
Studierea eficientă și regulată poate ajuta la reducerea anxietății în cadrul unui test/examen. Dacă elevul dvs. alocă timp studiului în mod consecvent, s-ar putea să se simtă mai încrezător în ceea ce privește nivelul de cunoștințe, astfel anxietatea fiind redusă. Testarea propriilor cunoștințe poate, de asemenea, ameliora într-o anumită măsură anxietatea (ex: solicitarea unui prieten, sau a unui membru al familiei să asculte elevul).
Creați o rutină de testare preliminară
Spre deosebire de o rutină de culcare, o rutină de testare preliminară este un set de pași care creează elevului un mind-set specific mediului de testare.
Practicați tehnici de relaxare
Tehnicile de relaxare pot limita, sau chiar elimina efectele anxietății. Meditația, respirația profundă, vizualizarea unui rezultat pozitiv, sau încordarea și apoi relaxarea mușchilor pe rând pot promova relaxarea. În plus, aceste tehnici pot fi realizate aproape oriunde, ceea ce le face să merite explorate dacă elevul dvs. se confruntă cu anxietate de performanță la școală.
Promovați un stil de viață sănătos
Fără combustibilul adecvat, corpul uman nu funcționează corect. Dacă elevul dvs. nu mănâncă înainte de un test, sau nu este bine hidratat, este mai probabil să se confrunte cu anxietate în timpul unei testări. În plus, cofeina și zahărul acționează de obicei ca stimulente în organism, de aceea nu sunt recomandate.
Exercițiul fizic este excelent pentru a elibera tensiunea și pentru a promova o sănătate bună, ambele putând duce la o performanță academică mai bună. A dormi suficient este, de asemenea, esențial. Fără aceasta, capacitatea elevului dvs. de a se concentra poate avea de suferit.
Comunicarea cu elevul
Atunci când elevul dumneavoastră știe că un test este programat, poate fi util să acordați un moment pentru a vorbi cu acesta. În acest fel, elevul are ocazia de a pune întrebări pentru a se asigura că înțelege în ce va consta examenul și cum trebuie să se pregătească.
Contact:
Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:
- la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
- pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.