Cum au gestionat școlile din Europa pandemia COVID-19

Categorie PROFESORI|Educatie
|

Pandemia COVID-19 a creat „cea mai mare întrerupere a sistemelor de învățământ din istorie”, potrivit Organizației Națiunilor Unite, afectând aproape 1,6 miliarde de elevi din peste 190 de țări. Închiderea școlii cauzată de pandemie a agravat inegalitățile educaționale existente anterior.

Dar să vedem cum au gestionat de-a lungul timpului unele țări din Europa redeschiderea unităților de învățământ:

Germania

Întoarcerea la școală a arătat diferit pe parcursul anului școlar 2020-2021, cu elevii împărțiți în grupe mai mici. Grupelor le-a fost interzis să se amestece între ele, iar profesorii au fost repartizați repartizați unor grupe specifice. Scopul modelului este de a preveni ca întregul corp al elevilor să aibă nevoie de carantină în cazul unui focar.

Chiar și așa, elevii au fost nevoiți să poarte măști pe holuri și în sălile de clasă, dar le-au putut scoate după așezarea în bancă. De asemenea, li s-a recomandat să țină mâinile departe de orice balustradă și li s-a solicitat să se spele pe mâini în mod regulat. Clasele au fost reconfigurate pentru a permite distanțarea socială și o mai bună ventilație.

Deși redeschiderea școlilor nu a fost ușoară, Germania intenționează să acorde prioritate menținerii lor deschise, chiar dacă aceasta înseamnă închiderea altor locuri publice.

Scoția

La fel ca în Germania, sălile de clasă scoțiene au fost reconfigurate pentru a permite distanțarea fizică și pentru a crește ventilația. În timp ce distanțarea fizică nu a fost impusă între elevi, cei care prezentau simptome necesitau testare imediată.

Pentru Scoția, menținerea școlilor deschise rămâne o prioritate, Sturgeon afirmând că există un „imperativ moral și educațional ca să readucem copiii la școală cât mai curând posibil”.

Norvegia

Norvegia a fost una dintre primele țări din Europa care și-a redeschis școlile în aprilie 2020, făcând acest lucru treptat și cu protocoale stricte de distanțare fizică.

În luna mai 2020, a fost introdus un model național de „semafor” pentru a ghida școlile cu privire la măsurile de combatere a infecțiilor care trebuie urmate în cadrul pandemiei. O lumină „verde” indică faptul că școlile pot funcționa conform orelor normale, în timp ce o lumină „roșie” înseamnă că școlile trebuie să limiteze dimensiunile clasei și să-și modifice orele școlare în funcție de mărimea focarului. Începând cu 2 iunie 2020, modelul semaforului a fost setat la „galben”, ceea ce înseamnă că școlile trebuie să ia măsuri pentru a reduce contactul fizic și pentru a avea o igienă mai puternică.

Pandemia de coronavirus a transformat viața socială și profesională a milioane de adulți europeni în 2020. Și copiii au suferit foarte mult, cu luni de izolare la domiciliu alternate cu perioade de normalitate, atunci când școlile din majoritatea țărilor s-au redeschis.

Contact:

Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:

  • la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
  • pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.