Pentru elevi, scrisul înseamnă învățare. Ei dobândesc limbajul scris și înțeleg literele, respectiv cuvintele atunci când scriu.
Cum ajutăm elevul să utilizeze într-un mod cât mai eficient ustensilele de scris?
Să începem cu postura. Elevul trebuie să fie relaxat și să aibă o postură adecvată a trunchiului atunci când începe să scrie. Umerii strânși, sau îndoirea excesivă a trunchiului cu capul pe masă/bancă sunt nefavorabile pentru o postură bună și sănătoasă. Antebrațul și încheietura mâinii sunt pe masă. Mâna care nu scrie este, de asemenea, pe masă și poate ține caietul. Scrierea nu ar trebui să necesite prea multă forță; dacă copilul împinge ferm pe caiet, sau ține strâns stiloul, atunci mâna obosește repede.
Scrierea cu întregul braț și menținerea rigidă a încheieturii mâinii vor duce la durere care se răspândește în regiunea brațului și a gâtului / umărului. În plus, viteza de scriere și rezistența la scriere sunt reduse, făcând liniile neclare și reducând capacitatea de a citi scrisul de mână.
Iată câteva exemple de modalități incorecte de a ține un stilou care vor afecta negativ fluxul de scriere și viteza. Scrisul este adesea dificil de citit și, în timpul exercițiului, copilul uneori nu poate vedea ce scrie:
Degetul arătător acoperă degetul mare în loc să se sprijine pe stilou.
Stiloul se află pe degete și este ghidat cu degetul mare.
Degetul mare este pe o parte, în timp ce arătătorul și degetul mijlociu sunt pe cealaltă parte.
Degetul mare se prinde deasupra degetului arătător.
Prinderea indexului și a degetului mijlociu deasupra degetului mare.
Toată mâna este arcuită ca un pumn în jurul stiloului. Degetul mare este de obicei pe partea opusă și se ține de el.
Stiloul este ținut cu pumnul întreg.
Modul corect de a ține un stilou
Există o postură de scriere optimă, dar nu există „o singură” postură corectă de scriere. Sunt posibile multe variante. Este important ca elevul să învețe să scrie din punct de vedere economic, ușor și fluent, cu un stil relaxat, de la început. Prin urmare, este adecvat chiar și la vârsta grădiniței să îi învățați pe copii să prindă în trei puncte, astfel încât să poată învăța acest stil pentru ei înșiși. Degetul mare și arătătorul apucă stiloul, care este plasat pe partea din față a degetului mijlociu. Degetul mare și arătătorul ghidează stiloul.
Cu cât un copil a scris mai mult într-o postură încordată, cu atât durează mai mult pentru a corecta stilul de scris. Există câteva trucuri care vă vor ajuta să învățați modul corect de a ține un stilou.
În general, toate exercițiile de motricitate fină ajută și susțin dezvoltarea unei aplicații de forță bine adaptate. Acestea includ: filetarea mărgelelor, frământarea, coacerea, lipirea, tăierea, croșetarea, plierea hârtiei.
Este important să vă asigurați întotdeauna că stiloul nu este ținut prea jos, sau în sus. Pentru aceasta, puteți marca zona cu o bandă.
Contact:
Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:
- la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
- pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.