Cum le vorbim elevilor despre pubertate

Categorie PROFESORI|Sanatate
|

A vorbi despre pubertate într-un cadru școlar poate fi o adevărată provocare pentru un cadru didactic, mai ales știind că ați putea fi singurul adult care le vorbește despre asta.

Cu toate acestea, există strategii, tehnici și resurse care pot face mult mai ușoară abordarea și le permite elevilor să se simtă în siguranță, să adreseze și să răspundă la întrebări despre probleme sensibile.

Informați-vă din surse sigure și lucrați în echipă

Importanța educației despre pubertate pentru băieți – concentrându-se atât pe schimbările corporale, cât și pe cele emoționale – poate fi uneori trecută cu vederea, concentrându-se mai mult pe fete și experiențele lor legate de menstruație.

Cel mai simplu mod în acest sens este să obțineți sprijinul unui coleg de gen masculin – luați în considerare o lecție de predare în echipă. Poate fi liniștitor să aveți un coleg pregătit să abordeze nuanțele atunci când întrebările încep să apară.

Nu este necesar să aveți un răspuns pentru tot

Elevii vor avea o mulțime de întrebări legate de situațiile și experiențele lor legate de propriul corp, relații etc. S-ar putea să existe întrebări în afara propriei experiențe și este posibil să nu aveți toate răspunsurile. Mai degrabă decât să ghiciți, o strategie utilă este să aveți o casetă de întrebări.

 

În timpul lecției, elevii sunt invitați în orice moment să adreseze întrebări anonime. Le puteți citi la sfârșitul lecției în pregătirea pentru următoarea sesiune. În acest fel, vă acordați timp de cercetare și creați un spațiu sigur pentru ca elevii să își împărtășească grijile.

Este perfect acceptabil, de fapt recomandat, să spuneți: „Știi ce, legat de acest subiect nu am momentan suficiente informații – dar vreau să aflu și eu, pentru că este o întrebare bună și importantă. E în regulă dacă revin cu un răspuns la următoarea noastră lecție? ”

Fiecare elev este diferit și unic

Pubertatea afectează pe toată lumea – și, deși acest lucru poate fi un element comun, vor exista o multitudine de moduri în care elevii dvs. vor experimenta acest lucru.

Multe școli împart clasa într-un mod binar (băieți și fete) pentru a preda pubertatea și nu iau în considerare cât de multă anxietate poate apărea în cazul unui elev care nu este foarte sigur referitor la sexualitatea lui, sau categoria în care se încadrează. Puteți solicita sprijinul consilierului școlar.

Nu este doar biologie

O modalitate de abordare a predării pubertății este introducerea ei pur și simplu în termeni biologici. Deși acesta este un aspect important al pubertății, nu este neapărat modul în care elevii vor experimenta ei înșiși pubertatea. În această perioadă au loc și transformări în plan cognitiv/emoțional.

Pe măsură ce elevii dvs. trec de la copilărie la adolescență, corpurile lor vor face lucruri pe care nu le-au făcut până acum. Ca urmare, se pot simți mai puțin stăpâni pe ei înșiși și mai incerți cu privire la identitățile lor.

Pentru unii elevi, lecția dvs. va fi singura informație pe care o primesc de la un adult de încredere. Așadar, nu neglijați partea psihologică.

Siguranță și sprijin

Rețineți faptul că subiectul pubertății poate aduce dezvăluiri din partea elevilor, inclusiv informații despre un posibil abuz sexual. Dacă intrați în posesia unor astfel de informații, sau aveți anumite bănuieli, este important să existe un plan de intervenție stabilit.

Contact:

Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:

  • la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
  • pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.