Distresul emoțional al elevilor – partea a II-a. Managementul stresului

Categorie PROFESORI|Problemele Copilului
|

Atunci când tristețea și depresia devin greu de gestionat, poate fi un semn al unei tulburări de dispoziție, care afectează 1 din 5 copii. În timp ce experții pot identifica multe motive pentru care tulburările de dispoziție apar la copii, cum ar fi părinții care divorțează, pierderea unei persoane dragi și traume emoționale, stresul poate fi un factor declanșator. În plus, gestionarea stresului poate exacerba simptomele, crescând presiunile asociate cu o tulburare de dispoziție.

Modul în care profesorii pot ajuta la limitarea stresului elevilor:

Deoarece copiii și adolescenții petrec cea mai mare parte a zilei în sălile de clasă, profesorii pot juca un rol puternic în limitarea stresului. O modalitate de a „deplasa energia nervoasă”, potrivit profesionistului în sănătate mintală Stefanie Juliano, este de a permite elevilor să folosească birouri în picioare, să stea pe mingi de exerciții, sau chiar să lucreze pe podea. De asemenea, ea sugerează crearea unui colț liniștit, adăugând un scaun, imagini relaxante și mesaje pozitive.

Mai jos sunt câteva idei suplimentare pe care profesorii le pot folosi pentru a limita stresul în clasă:

  • Limitați supraîncărcarea elevilor cu teme

Profesorii pot lucra împreună ca o echipă pentru a evita acumularea prea multor teme în aceleași timp, sau programarea testelor în aceeași zi.

  • Păstrați elevii în mișcare

Indiferent de vârstă, elevii pot beneficia de deplasarea prin sala de clasă, pentru relaxare și beneficii în plan fizic/emoțional etc.

  • Apelați la muzică

Studiile arată că muzica îi ajută pe oameni să se relaxeze și să se concentreze. Muzica clasică este excelentă pentru clasă și poate servi drept model pentru elevi atunci când învață acasă.

  • Programați timpul de organizare

În clasele mici, băncile/birourile se pot dezordona rapid, dar și în clasele mai vechi, dulapurile pot scăpa de sub control. Organizarea unor sesiuni pentru curățenie, aruncarea hărtiilor vechi îi poate ajuta pe elevi să se simtă mai în control.

  • Ascultarea activă

A vorbi despre probleme care îi deranjează pe elevi nu trebuie să ocupe mult timp dedicat respectivei materii. Chiar și cinci minute examinând preocupările, scriindu-le pe tablă și adresându-le mai târziu, îi poate ajuta pe elevi să le lase deoparte.

Activități în clasă pentru a reduce stresul:

Jessica Tappana, un terapeut de sănătate mintală care lucrează cu elevi de diferite vârste, numește lucrurile care îi stresează „agățate”. Iată trei strategii pe care profesorii le pot folosi pentru a limita factorii de stres:

Îndepărtează-l!

“Începând din partea de sus a capului, folosiți-vă mâinile pentru a peria ușor fața și partea din față a corpului, aruncând energia negativă (nu asupra persoanei de lângă voi!). Apoi repetați pentru partea din spate a corpului, brațele și părțile laterale.

Lasă-l la ușă!

Așezați un distrugător de hârtie, hârtie, pixuri și un coș de gunoi lângă ușa clasei. Rugați elevii să scrie un cuvânt, sau o propoziție care să reprezinte ceva care le provoacă stres și apoi puneți-i să-l distrugă! Problema nu va dispărea, dar activitatea îi încurajează să lase stresul în afara clasei.

Eu, Arborele

Uneori, când suntem stresați, simțim că plutim deasupra pământului, deci este important să ne reconectăm. „Stai în picioare, îndoaie puțin genunchii și imaginează-ți că corpul tău este un trunchi de copac. Gandește-te că există rădăcini care cresc din picioarele tale și imaginează-ți-le crescând în pământ. Apoi, imaginează-ți că brațele tale sunt ramuri, întinde mâna și bucură-te de lumina soarelui!”

Contact:

Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:

  • la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
  • pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.