Învățarea este mai puternică și mai dinamică, cu instrumente care sunt deja chiar în fața dvs. Când aduceți lucruri reale și situații autentice din viața cotidiană în clasă, ascultarea devine descoperire, interesul devine mirare și învățarea pasivă devine explorare activă. Lecțiile prind viață prin atingere, mișcare și sunet.
Un ajutor pentru predare (teaching aid) este un instrument utilizat de profesor ca facilitator al procesului de predare-învățare în interiorul clasei. Este unul dintre mijloacele prin care dvs. ca profesori, aduceți viața reală în textele teoretice. De asemenea, este un mijloc de personificare a textelor concrete din cărțile elevilor.
Exemple:
- cartonașe, diagrame, grile, imagini, desene, fotografii, reviste, foi de lucru, dicționare, mapare mentală
- tehnologie video, material digital, prezentare de date, CD-uri, site-uri web, computer, internet, carte electronică, tablă inteligentă, dicționare online
Importanță:
1) Motivație. Mijloacele didactice îi motivează pe elevi, astfel încât să poată învăța mai bine.
2) Clarificare. Prin intermediul acestor instrumente, profesorul clarifică mai ușor materia.
3) Stimularea vocabularului. Mijloacele didactice ajută la stimularea vocabularului elevilor într-un mod eficient.
4) Economisim timp și resurse materiale. Predarea prin intermediul mijloacelor ajutătoare necesită un timp mai scurt decât predarea tradițională, care depinde de prelegere și de mai multe repetări din partea profesorului. Nu va fi nevoie să explicăm lecția încă o dată, deoarece elevii au învățat conținutul folosindu-și toate simțurile și emoțiile.
5) Clasă activă și antrenată în activitate. Instrumentele didactice ajutătoare fac ca sala de clasă să fie vie și activă. Mijloacele didactice fac lecția interesantă, iar cursanții sunt mai interesați.
Tipuri de instrumente ajutătoare:
- ajutoare vizuale
- ajutoare audio
- ajutoare audio – vizuale
1) Ajutoare vizuale. Ajutoarele care utilizează simțul vederii se numesc ajutoare vizuale. De exemplu: – obiecte reale, modele, imagini, diagrame, hărți, cartonașe, panou, tablă, proiector, diapozitive, flip-chart etc.
2) Ajutoare audio. Ajutoarele care implică simțul auzului se numesc ajutoare audio. De exemplu: – radio, magnetofon, gramofon etc.
3) Ajutoare audio – vizuale. Ajutoarele care implică simțul vederii, precum și auzul se numesc ajutoare audio-vizuale. De exemplu: – televizor, proiector de film, benzi de film.
Contact:
Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:
- la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
- pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.