Avem nevoie de un sistem de educatie care sa ii atraga pe elevi, sa le stimuleze dorinta de a invata, sa le implineasca nevoile si dorintele si sa ii ajute sa isi dezvolte potentialul. Asta presupune alternarea materiilor teoretice cu cele practice, adaptate vocatiei lor.
Nu doar in Romania, ci peste tot in lume se simte nevoia de schimbare a sistemului de educatie. Se intampla asta pentru ca lumea se schimba si trebuie sa tinem pasul cu ea. Mai mult decat atat, trebuie sa recunoastem ca atat copiii, cat si tinerii de astazi sunt cu mult diferiti fata de cum au fost cei din generatiile noastre dar la fel ca si noi, au diferite talente si visuri.
Cu totii suntem unici si fiecare copil in parte are propriul sistem de a invata. Astfel, este nevoie sa ne adaptam modul de educatie in functie de unicitatea fiecaruia, care sa ii permita sa se dezvolte in stil propriu, sa isi dezvolte talentele si aspiratiile.
Este nevoie sa ii sprijinim pe copii in a descoperi ce le face placere si ce aptitudini au, dar si ce profesie ar dori sa urmeze. Copiii invata daca observa ca invatatul si educatia sunt imporante, daca ii pot aduce implinire si merita.
Societatea actuala are nevoie de adulti pasionati de ceea ce fac, cu o baza solida de informatii si cunoastere, creativi, care sa fie rezilienti, care sa se cunoasca pe ei (cine sunt, ce calitati au, ce pot realiza, sa aiba curaj si sa se simta bine in pielea lor), sa aiba dezvoltate abilitati de comunicare si socializare. Aceste abilitati si aptitudini pot fi obtinute in urma unei educatii care sa sa bazeze nu doar pe acumularea de cunostinte, ci prin puneare loc in practica, prin integrarea teoriei cu viata reala, cu experimentarea.
Este esential in dezvoltarea copiilor pana in 14 ani sa isi dezvolte abilitati de viata si sa experimenteze munca in echipa si rezolvarea problemelor. Acestea ar trebui invatate prin activitati practice, pe baza informatiilor predate.
La fel de important este ca profesorii sa inteleaga care sunt nevoile de invatare a fiecarui elev in parte si sa isi structureze informatiile si sa isi adapteze modul de a le preda, in functie de asta. Mai atractiv pentru elevi poate sa fie modul de predare care sa combine informatiile teoretice cu punerea lor in practica, prin diferite metode creative cum ar fi: experimentele, jocurile de rol, lucrul un echipa, proiectele individuale sau de grup care sa le solicite imaginatia si creativitatea.
Fiecare copil ar trebui sa fie evaluat in functie de abilitatile si aptitudinele sale, iar pe aceasta baza, atat copilul, cat si parintii sa fie indrumati catre activitati, licee, cursuri, facultati care sa ii corespunda profilului sau.
Puteti sa solicitati sprijinul nostru, scriindu-ne pe telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sunand la 116 111.