Stabilitatea emoțională a elevilor – în atenția cadrelor didactice

Categorie PROFESORI|Siguranta
|

Mulți dintre elevii noștri se confruntă cu probleme emoționale despre care nu avem prea multe informații. Chiar și cei care provin din medii stabile, în care beneficiază de susținere se pot confrunta cu dificultăți pe diverse planuri.

La ce aspecte trebuie să fim atenți?

1.Limbajul paraverbal

Chiar dacă relația profesor-elev nu este una egală, bazată pe prietenie, putem fi mai deschiși atunci când ne salutăm elevii. La debutul orei, ar trebui să evităm statul la catedră și să stabilim o atmosferă primitoare…poate un copil a avut o dimineață mai dificilă.

 

2.Limbajul verbal și non-verbal

Atunci când un profesor se enervează și ridică tonul, copiii se pot speria, își pierd sentimentul de siguranță la clasă și rețin cu dificultate materia predată de respectivul cadru didactic.

Tonul vocii și alegerea cuvintelor pot fi extrem de puternice, iar de cele mai multe ori nu este necesar să ridicăm vocea.  Putem în schimb să le vorbim elevilor calm, într-o manieră caldă, chiar și atunci când sancționăm un comportament nepotrivit.

 

3.Relațiile cu alți profesori

Există situații în care cadrele didactice trebuie să prezinte o lecție împreună. Este minunat să vedem acest lucru ca pe o oportunitate de a arăta relațiile puternice și pozitive din cadrul echipei de profesori. De asemenea, a pune întrebări colegilor în fața elevilor dvs. demonstrează faptul că nici adulții nu au toate informațiile și este în regulă.

 

4.Rutina

Rutina ne oferă sentimentul de siguranță. Rutina poate fi orice, de la pregătirea cărților și scrierea titlului sau citirea în liniște timp de zece minute. A avea o rutină de bază înseamnă că elevii știu la ce să se aștepte în ceea ce privește comportamentul și învățarea lor; vă permite, de asemenea, ca profesor să creați și să dezvoltați o predare interesantă și variată în cadrul acestei rutine, deoarece există o bază de securitate.

 

5.Sistemul de recompense

Ca parte a rutinei clasei, puteți realiza o diagramă stelară. De fiecare dată când un elev obține rezultate bune sau chiar peste nivelul așteptat, poate pune o stea pe diagramă. În anumite situații, copiii pot primi ecusoane sau diverse medalii pentru performanțele lor. Este important să ținem cont de toți elevii, indiferent de rezultatele sau evoluția lor și să nu le rănim sentimentele.

 

Sperăm că acest material va fi unul util pentru noul an școlar, indiferent de maniera în care se vor desfășura cursurile, virtual sau față în față!

 

Contact:

Răspundem problemelor copiilor, părinţilor și cadrelor didactice, anonim și confidențial:

  • la telefon: 116 111 (fără prefix), gratuit din rețelele Telekom fix, Telekom mobil, Vodafone și Orange, de luni până vineri în intervalul 08.00 – 20.00.
  • pe email: telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro, 7 zile din 7, 24 de ore din 24.