Impact

Asociația Telefonul Copilului pune la dispoziția copiilor și părinților din România singura linie telefonică gratuită de asistență la nivel național, 116111, armonizată la nivel european pentru Telefonul Copilului, conform Deciziei Comisiei Europene.

Peste 100.000 de copii sună anual la 116111, linia europeană de asistență pentru copii, cunoscută și în rândul copiilor din România drept Telefonul Copilului, pentru a semnala aspectele care îi afectează în mod direct şi, cel mai important, pentru a primi ajutor în caz de urgenţă. Cazuri în care viaţa copiilor a fost pusă în pericol și-au găsit rezolvarea la doar un apel distanță: video pe stirileprotv.ro.

Și părinţii contactează 116111 pentru a solicita consiliere psihologica și juridică pentru cazuri concrete, referitoare la protecţia drepturilor copilului şi ale familiei. De luni pana vineri, între orele 10.00-20.00, asistenţii sociali şi psihologii ASOCIATIEI TELEFONUL COPILULUI răspund apelurilor copiilor și adolescentilor la 116111 și pot fi contactați si online: prin email la 116111@telefonulcopilului.ro și pe platforma de consiliere www.116111.ro.

În perioada pandemiei de COVID-19, telefonul copilului 116111 a reprezentat un real suport pentru copii, care s-au confruntat cu probleme noi, pentru care nu aveau mecanismele necesare de gestionare: probleme emoționale generate de contextul pandemiei cu un risc crescut asupra sănătății mintale, izolarea socială și nevoia de apartenență, teama de a nu-și pierde prietenii, abuz și violență domestică, gestionarea situațiilor de bullying online. Accentuarea crizei pandemice și de razboi in regiune a influențat starea de incertitudine și anxietate și a condus la creșterea numărului cazurilor înregistrate la Telefonul Copilului – 116111 (vezi pe libertatea.ro).

Datele acumulate în cei peste 17 ani de existență a organizației: 2.815,676 apeluri și 104.711 de cazuri care au necesitat consilierea de lungă durată din partea consultanților organizației constituie o bogată sursă de informaţii cu privire la: modul în care politicile publice actuale influențează respectarea drepturilor copilului, disfuncţionalităţile care generează problemele copiilor şi posibile soluţii de rezolvare a acestora. Acestea au contribuit la justificarea propunerilor de politici publice în interesul protecției drepturilor copilului, organizația noastră fiind și semnatara unora dintre acestea.

Complexitatea cazurilor sesizate la 116111 a impus alocarea unui număr tot mai mare de minute de consiliere dedicate fiecărui apel. Durata medie a unui apel a crescut, de la 10-15 minute la 30-45 de minute. 78,64% dintre apelanți au expus cel puțin trei probleme pentru care au solicitat consiliere psihosocială/juridică de lungă durată.

Rezultatele organizației au fost recunoscute atât la nivel național, cât și internațional. Astfel, calitatea serviciilor oferite de Asociația Telefonul Copilului a determinat acordarea statutului de organizație de utilitate publica si acreditarea ca furnizor de servicii sociale. Asociația Telefonul Copilului este membru cu drepturi depline în alianța internațională Child Helpline International, împreună cu care am contribuit la adoptarea Deciziei Comisiei Europene cu privire la existența numărului unic la nivel european pentru “telefonul copilului”, 116111.

Activitatea Asociației Telefonul Copilului nu este finanțată cu fonduri de la bugetul de stat, ci prin intermediul proiectelor, donațiilor și sponsorizărilor.