116 111 te ascultă din zori până în miez de noapte
Numărul mare de solicitări de sprijin, în creștere continuă din anul 2009, ne-au impus extinderea programului de lucru, a infrastructurii tehnice și suplimentarea numărului de specialiști care răspund la Telefonul Copilului.
Începând cu data de 1 martie 2011, Asociația Telefonul Copilului a extins programul de lucru al call-center-ului 116 111 până la miezul nopții, iar numărul consultanților telefonici a fost suplimentat cu 7 asistenți sociali și psihologi.
De asemenea, acest proiect a inclus și întâlniri directe cu copiii din regiunea Transilvania, astfel 5096 de copii au fost informați despre Telefonul Copilului 116 111 și au primit rechizite personalizate.
Inițiativa este desfășurată sub sloganul “Telefonul Copilului te ascultă din zori și până-n miez de noapte” și este finanțată din fondurile puse la dispoziție de VELUX Foundations, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation și din fondurile adunate în urma maratonului radio PIERDUT, organizat pe 6 decembrie 2010 de Europa FM, în beneficiul Asociației Telefonul Copilului.
Comunicatul de presă este disponibil aici, iar materialele de promovare mai jos:
Campania de donații
Dacă în anul 2010 ne-am adresat copiilor din cele 8 județe ale regiunii Moldova, anul 2011 a însemnat întâlniri directe în principal cu copiii din regiunea Transilvania. Consultanții Telefonul Copilului s-au întâlnit cu copiii din mediul rural din județele Alba, Brașov, Mures, Sibiu, Hunedoara, Timiș și Bistrița-Năsăud. Cei 5096 de copii au fost informați despre serviciul 116 111, adresat lor, iar fiecare a primit rechizite personalizate și dulciuri.
De asemenea, Telefonul Copilului s-a întâlnit și a oferit cadouri copiilor diagnosticati cu cancer, internați la Spitalul Marie Curie din București, dar și cu copiii din comuna Ruginoasa, Neamț și din satul Mihălceni, Vrancea. De asemenea, am reușit să aducem un zâmbet unei fetițe de 14 ani, greu încercată în ultimii ani de o tumoră la sân, oferindu-i de Moș Crăciun un laptop.
Fotografii de la întâlnirile directe cu copiii din anul 2011:
Comuna Teaca, judet Bistrita-Nasaud
Comuna Band, judet Mures
Comuna Negri, judet Bacau
Comuna Ruginoasa, judetul Neamt
Sat Pianu de Jos, Comuna Pianu, judetul Alba
Sat Pianu de Sus, Comuna Pianu, judetul Alba
Comuna Biertan, judetul Sibiu
Sat Richis, Comuna Biertan, judetul Sibiu
Comuna Baita, judetul Hunedoara
Comuna Maierus, judetul Brasov
Comuna Bunesti, judetul Brasov
Comuna Vanatori, judetul Mures
Comuna Hoghilag, judetul Sibiu
Cupa Telefonul Copilului la Mini-Baschet
Sub sloganul “Am ales să fiu sănătos prin sport. Tu ai ales?” a luat naștere prima ediție a Cupei „Telefonul Copilului”, organizată de Asociația Telefonul Copilului și Federația Română de Baschet în cinci orașe: București, Dej, Rădăuți, Sighetu Marmației și Arad.
27 de copii au participat la competiția sportivă pentru a câștiga Trofeul “Telefonul Copilului”, iar toți participanții au primit din partea noastră cadouri constând în jucării, dulciuri, rechizite personalizate și diplome de participare.
Fotografii de la Cupa Telefonul Copilului la Mini-Baschet:
Cupa „Telefonul Copilului” – Bucuresti
Cupa „Telefonul Copilului” – Arad
Cupa „Telefonul Copilului” – Dej
Cupa „Telefonul Copilului” – Radauti
Cupa „Telefonul Copilului” – Sighetu Marmatiei
Bookfest 2011
Asociația Telefonul Copilului a fost prezentă la Bookfest şi în anul 2011, în urma invitației Uniunii Editurilor din România. Asociația Telefonul Copilului a oferit copiilor prezenți rechizite personalizate, precum și informații despre serviciul 116 111, care li se adresează. În “Clubul Șoriceilor de Bibliotecă”, copiii au pus în scenă o reprezentație a poveștii “Fata babei și fata moșului”, sub coordonarea consultanților Asociației Telefonul Copilului.
Fotografii de la eveniment aici.
MOM-UP – Şcoala Mamelor
Asociaţia Telefonul Copilului a fost partenerul Fundaţiei Preţuieste Viaţa în cadrul acestui proiect, cunoscut atât de beneficiari, cât şi de publicul larg sub denumirea “Şcoala Mamelor”. Rolul organizaţiei noastre a fost acela de a pune la dispozitia mamelor linia telefonicã gratuitã 116 111 la care acestea au solicitat informare, consiliere si îndrumare cu privire la problemele cu care se confruntau. Asociaţia Telefonul Copilului şi-a desfãşurat activitatea în cadrul proiectului, în perioada 01 mai – 30 septembrie 2011, iar consultanţii 116 111 au venit în sprijinul a 859 de mame care au solicitat în principal consiliere psihologicã si consiliere juridicã.
Consilierea psihologicã a atins un spectru larg de probleme printre care: depresia şi tulburãrile de comportament, neînţelegerile în familie, îmbunãtãţirea relaţiei copil – pãrinte, nevoia de comunicare a copiilor, fricã şi anxietate, dar şi probleme sentimentale ale adolescenţilor.
Consilierea juridicã solicitatã de mame s-a referit la: încredintarea minorului, ordonanţa presedinţialã, dreptul de vizitã al pãrintelui care nu a obţinut încredinţarea, drepturile mamei la locul de muncã, obţinerea indemnizaţiei de creştere a copilului, obţinerea alocaţiei de stat.
Call Center SPO – POSDRU/65/4.1/S/33616
Asociaţia Telefonul Copilului, partener în cadrul proiectului Call Center SPO – POSDRU/65/4.1/S/33616, oferã asistenţã tehnicã în vederea implementãrii serviciului telefonic de informare şi consiliere, care urmeazã sã fie gestionat de ANOFM, în sprijinul beneficiarilor sãi.
Asociaţia Telefonul Copilului a elaborat metodologia de lucru în cadrul call center-ului, baza de date a serviciului, a efectuat sesiuni de informare pentru angajaţii din structurile teritoriale ale ANOFM şi a facut recomandãri în ceea ce priveşte infrastructura tehnicã necesarã desfãşurãrii activitãţii de call center. Proiectul continuã în anul 2012, urmând a fi efectuate şi sesiuni de formare pentru personalul call center-ului, precum şi sesiuni de informare ale reprezentanţilor structurilor teritoriale ale ANOFM.
Managementul situatiilor de crizã la nivelul unitãtii şcolare – POSDRU/85/1.1/S/64345
Asociaţia Telefonul Copilului este partenerul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului în cadrul proiectului Managementul situaţiilor de crizã la nivelul unitãţii şcolare – POSDRU/85/1.1/S/64345.
În anul 2011, organizaţia a asigurat elaborarea identitãţii vizuale a proiectului şi crearea materialelor de promovare. De asemenea, crearea şi utilizarea platformei online de comunicare a proiectului a aparţinut tot experţilor organizaţiei. Aceştia au participat şi la elaborarea metodologiei de lucru pentru formarea personalului din învãţãmântul preuniversitar în ceea ce priveşte gestionarea situaţiilor de crizã la nivelul unitãţilor şcolare.
În anul 2012, experţii Asociaţiei Telefonul Copilului vor face parte şi din echipa de formare a reprezentanţilor unitãţilor de învãţãmânt.